Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij
Zadzwoń do nasPN-PT 8:00-17:00

Szukasz systemu Contact Center?

Sprawdź nasze rozwiązania. Zapraszamy do kontaktu.

 
 
 

6 branż w których warto zastosować oprogramowanie CC?

2017-09-08|Manitu sprawdził

Oprogramowanie contact center jest dedykowane w sposób naturalny dla wszystkich centrów obsługi klienta oraz telemarketingu i sprzedaży telefonicznej. Jednak czy znajdzie zastosowanie jedynie w tej dość wąskiej gałęzi biznesu? Nic bardziej mylnego! Przedstawiamy listę przykładowych branż oraz realizowanych zadań w firmach, w których wprowadzenie dedykowanego oprogramowania do prowadzenia kontaktu z klientem będzie strzałem w dziesiątkę i pozwoli dynamicznie rozwinąć prowadzony biznes.

1.     Działy sprzedaży w każdej branży

 

Działy handlowe potrafią być bardzo różnie zorganizowane zarówno pod kątem struktury organizacyjnej, jak i zakresu wykonywanych zadań. Niemniej jednak prawie w każdej firmie handlowcy przede wszystkim kontaktują się z klientami telefonicznie. Do tego dochodzi komunikacja mailowa, SMS-owa, czy też np. kanał live-chat na stronie internetowej. W niektórych firmach oprócz handlowców zatrudnione są również osoby do wsparcia sprzedaży, odpowiedzialne zwykle za pierwszy telefoniczny kontakt z klientem np. w celu umówienia spotkania handlowego. Często spotykane systemy CRM fantastycznie sprawdzają się w prowadzeniu procesu sprzedaży. Nie kumulują one w sobie jednak wszystkich narzędzi kontaktu, a jedynie rejestrują wykonane działania. Zdecydowanie sprawdzi się w tej sytuacji integracja CRM z oprogramowaniem contact center, dzięki któremu handlowcy będą mogli mieć pełną kontrolę zarówno nad procesem sprzedaży, jak i każdą pojedynczą interakcją z klientem. Wówczas wszystkie działania związane z wykonaniem kontaktu do klienta zostaną zamknięte w dwóch kluczowych w firmie systemach informatycznych. Dzięki temu żadna istotna informacja nie zostanie pominięta, czy zapomniana.

2.     Centra medyczne

W ostatnich latach niezwykłą popularność zdobyły prywatne centra medyczne. Widząc niedoskonałość NFZ ludzie wolą opłacić dodatkowy abonament i mieć zapewniony łatwy dostęp do lekarzy oraz badań. Jednak każde profesjonalne centrum medyczne bez poprawnie rozbudowanej i skonfigurowanej centrali telefonicznej z możliwościami contact center będzie borykało się z takimi problemami jak np. słaba odbieralność połączeń w szczytowych godzinach rejestracji. A przecież każdy nieodebrany telefon, to niezadowolony, a być może i stracony na zawsze pacjent. Co więcej, rynek teleinformatyczny wymusza wręcz wprowadzanie takich usług jak automatyczne przypomnienia SMS-owe o wizycie, czy też specjalna linia obsługi dla klientów VIP. Zastosowanie dopasowanego do działalności medycznej oprogramowania contact center pozwoli skupić się na najważniejszym, czyli na zapewnieniu wysokiego standardu obsługi pacjenta.

 

3.     e-commerce

Jest więcej niż pewne, że dynamicznie rozwijające się sklepy internetowe w pewnym momencie napotkają barierę w swojej działalności pod postacią ograniczonych możliwości obsługi klienta. Konsument internetowy wymaga natychmiastowej obsługi w wielu kanałach: telefonicznym, mailowym, social media, live-chat na stronie www itp. Najlepszym możliwym rozwiązaniem w tej sytuacji jest wprowadzenie oprogramowania, które pozwoli ujednolicić komunikację w jednym spójnym narzędziu. Wówczas nie tylko obsłużymy wszystkie zapytania klientów z wielu kanałów kontaktu, ale również będziemy mogli je odpowiednio kolejkować względem nadanych wcześniej priorytetów. Efekt synergii gwarantowany!

 

4.     Farmacja

Kontakt telefoniczny w farmacji różni się w zależności czy mówimy o producencie farmaceutycznym, czy hurtowni. Są to dwa różne rodzaje prowadzenia „sprzedaży” farmaceutyków, w którym klientem docelowym są apteki. O ile w przypadku producenta, kontakt telefoniczny z apteką często jest wyłącznie uzupełnieniem działań handlowych realizowanych w terenie przez przedstawicieli, o tyle w przypadku hurtowni farmaceutycznej jest on kluczowym aspektem działalności. Jednak w każdym przypadku warto rozważyć wprowadzenie systemu contact center, który zoptymalizuje procesy obsługi połączeń przychodzących oraz zwiększy efektywność wykonywania połączeń do aptek. Podsumowując, dzięki systemowi CC zdecydowanie szybciej branża farmaceutyczna może realizować założenia sprzedaży telefonicznej.

5.     Dystrybucja produktów

Wielokrotnie wdrażaliśmy nasze systemy contact center w firmach dystrybucyjnych. Ciekawostką jest to, że bardzo często przedstawiciele tych firm stwierdzali, że oni nie posiadają działu call center. Jednak krótka analiza ich działalności związanej z telefonicznym przyjmowaniem zamówień i planowaniem tras dla kierowców z dostawami towaru było swoistym call center pomimo, że management tego tak nie nazywał. Jak więc może wyglądać optymalizacja procesów obsługi klienta w firmach zajmujących się dystrybucją określonych produktów?

Po pierwsze – poprawienie dodzwanialności się do firmy, co spowoduje, że więcej klientów samemu zadzwoni i złoży zamówienie

Po drugie – lepsza i efektywniejsza realizacja połączeń wychodzących tak, żeby aktywizować klientów i skłonić ich do złożenia zamówienia

Po trzecie – Obsługa zamówień składanych innymi kanałami (np. mailem) w jednym spójnym oprogramowaniu

Po czwarte – Przyjęte przez pracowników zamówienia mogą zostać szybko przetworzone w postaci elektronicznej na dokumenty przewozowe i ustalenie tras dostawy dla kierowców

 

6.     Usługi

Pod pojęciem „usługi” możemy zmieścić wiele najróżniejszych rodzajów działalności biznesowej, w której nie sprzedajemy produktów, a właśnie najróżniejsze usługi dla konsumenta indywidualnego, czy dla firm. Pod kątem obsługi klienta najistotniejszą kwestią wydaje się być duża konkurencyjność. Prawie każda dziedzina usług jest wysoce konkurencyjna. Trzeba się więc sporo napracować, aby pozyskać klienta. A jeszcze więcej trzeba włożyć trudu, aby tego klienta utrzymać. Decydująca staje się więc perfekcyjna obsługa klienta, która pomaga pozyskiwać i utrzymywać klientów. Co zrobić by zdecydowanie polepszyć poziom Customer Experience? Podczas pozyskania klienta liczy się przede wszystkim czas. W tym miejscu istotną rolę grają wszystkie współczynniki związane z czasem reakcji na zgłoszenia potencjalnych klientów, czasem dodzwonienia się na firmową infolinię, czy też reakcji na sytuacje nagłe, takie jak infolinia kryzysowa. Tych aspektów jest o wiele więcej. We wszystkim może pomóc właściwe dobranie systemu center, który pomoże zoptymalizować czas obsługi. Odpowiednio skonfigurowana infolinia, czy też skupienie wszystkich kanałów kontaktu w jednym narzędziu staną się perfekcyjnie dostrojonym organizmem pozyskania klienta. Natomiast gdy już takiego klienta pozyskamy, trzeba wówczas zadbać, aby nie przeszedł do konkurencji. Wówczas istotne staną się takie kwestie jak osobne kolejki na infolinii dla stałych klientów, czy też chociażby opiekunowie klienta, do których trafiają w pierwszej kolejności wszystkie sprawy związane z jego obsługą. Wymienione wyżej funkcje stanowią podstawę dobrze rozwiniętych systemów contact center. Warto rozważyć ich wdrożenie dbając o właściwy poziom Customer Experience.

 

 

Darmowa dawka wiedzy od MANITU

12.12.2017|Manitu poleca
Pobierz darmowego e-booka i dowiedz się jak skutecznie komunikować się z klientem.

Jak poprawić jakość obsługi klienta w contact center?

17.11.2017|Manitu wie
Zadowolony klient to powracający klient, warto więc zadbać o jakość obsługi klienta.

7 sposobów na zmniejszenie rotacji w call center / dziale obsługi klienta

10.10.2017|Grzegorz Grabski
Czyli dlaczego warto inwestować w zespół?

6 branż w których warto zastosować oprogramowanie CC?

8.09.2017|Manitu sprawdził
Lista przykładowych branż w których wprowadzenie dedykowanego oprogramowania CC będzie strzałem w dziesiątkę.

4 aspekty skutecznego systemu do telemarketingu

17.07.2017|Manitu wie
Podstawowe aspekty oprogramowania call center, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu do telemarketingu.

Dlaczego warto wdrożyć oprogramowanie Call/Contact Center?

26.04.2017|Manitu rekomenduje
Przedstawiamy najważniejsze korzyści z wdrożenia systemu Call/Contact Center w firmie.

8 kluczowych wskaźników dla efektywnej obsługi klienta

20.03.2017|Manitu sprawdził
Jak znaleźć idealny dla siebie zestaw KPI’s?

Kompetencje telemarketera kluczem do sukcesu

7.02.2017|Manitu doradza
Manitu sprawdził jakie cechy i umiejętności powinien posiadać telemarketer.

Efektywna komunikacja w sprzedaży

11.01.2017|Manitu rekomenduje
Jak przedstawić klientowi swój produkt lub usługę językiem korzyści?

Komunikacja wideo w biznesie

2.01.2017|Manitu sprawdził
Czyli jak skutecznie wykorzystać technologię tele i wideokonferencji w organizacji spotkań biznesowych.