Cold calling w B2B – poradnik dla menedżera

Cold calling w B2B – poradnik dla menedżera

Dla jednych to nachalność, dla innych to doskonały sposób na zdobycie klienta. Czy cold calling wiąże się z łamaniem zasad, polegających na wstępnym budowaniu relacji z klientem, przed złożeniem oferty? A może te czasy minęły i obecnemu agentowi, coraz bliżej do bohatera z filmu Wilk z Wallstreet?

Cold calling w B2B

COLD CALLING – to rodzaj pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, w celu zaprezentowania jej usług lub produktu. Osoba, do której dzwoni telemarketer, nie spodziewa się rozmowy. Oferta złożona telefonicznie, zazwyczaj jest przyjmowana przez odbiorców z dystansem. Dlatego, ta technika nazywana jest sprzedażą na zimno.

manitu_pyta._150

Manitu zapytał jak wygląda współczesny cold calling w B2B. W roli eksperta przedstawiamy Karola Bartkowskiego.

Karol Bartkowski – ekspert od Cold Callingu i Social Sellingu. Sprzedawca z ponad 100 000 000 zł sprzedaży własnej. Wysoko oceniany mówca na wielu konferencjach Pulsu Biznesu, Brian Tracy International czy Samsunga.Autor wielu artykułów o Cold Callingu, w branżowych portalach i prestiżowych czasopismach, poświęconych sprzedaży i zarządzania nią. Uznany ekspert od social sellingu, z 43 miejscem na liście 100 najbardziej wpływowych Social Sellerów, w Europie. Prywatnie ojciec 3 dzieci i szczęśliwy mąż, a także zapalony biegacz i mors.

Manitu pyta, Manitu radzi w nowej odsłonie

Manitu przedstawia nową odsłonę ,,Manitu pyta, Manitu radzi”. Po raz pierwszy, cały wywiad został przeprowadzony w przyjemnej formie wideo. Manitu jest pod wrażeniem doświadczenia i pasji Pana Karola, przejdźmy zatem do pytań.

,,Manitu pyta, Manitu radzi” jest to panel dyskusyjny, w którym poruszamy najnowsze i najciekawsze tematy z branży contact center oraz customer service.

Zobacz pozostałe wywiady z ekspertami z cyklu Manitu pyta, Manitu radzi:

Jak zbudować lojalność współczesnego klienta?

Czy boty w call/contact center to zagrożenie czy szansa?

Jakie są największe wyzwania w procesie zdobywania klientów i jak sobie z nimi poradzić?

Cold calling w praktyce

Współpraca zaowocowała aż 45 minutowym materiałem wideo, na temat cold callingu w B2B. To solidny poradnik dla menedżera, który został podzielony na 4 części. W pierwszej z nich, Karol Bartkowski wyjaśnia na czym polega cold calling w B2B oraz czy istnieją branże, w których jest on zbędny. Natomiast jeżeli uważasz, że cold calling nie jest dla ciebie, posłuchaj o tym jak zwalczyć stres przed rozmową z klientem.

Z dalszej części wywiadu, dowiesz się:

– Co łączy cold calling i pojęcie grupy docelowej?
– Jak przeprowadzić cold calling?
– Czy cold calling jest popularny wśród menedżerów? – Informacje zgromadzone na podstawie badań
– Jakie są zalety i wady, tej techniki sprzedaży?

Wywiad ze specjalistą od cold callingu – Karolem Bartkowskim, to trafne porównania i przykłady z branży opowiedziane przez wielokrotnego prelegenta licznych konferencji. Obejrzyj kwadrans interesującej rozmowy, popartej doświadczeniem i znajomością branży jednego z najbadziej wpływowych social sellerów.