Platforma do obsługi klienta – jak utrzymywać relacje z klientem po zakupie?

Platforma do obsługi klientów - po zakupie

Platforma do obsługi klienta – jak utrzymywać relacje z klientem po zakupie?

Platforma do obsługi klienta to idealne narzędzie służące zoptymalizowaniu punktów styku klienta z marką. Narzędzie to pozwala na identyfikację person kupujących i ich problemów oraz zaplanowanie spersonalizowanych działań. 

Jak budować więzi z klientami?

Doświadczenia konsumentów z co najmniej jednym punktem styku mogą doprowadzić do sprzedaży lub jej przerwania. W związku z tym każdy kanał do kontaktu, czy interakcji wymaga optymalizacji gwarantującej dostarczanie klientom najlepszych wrażeń. Dobrym sposobem na optymalizację jest szczegółowe zaplanowanie customer journey.

Przejście przez proces planowania podróży klienta pozwala zbadać, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcje z marką. Dzięki temu łatwiejszy staje się wybór sposobu dostarczenia im pożądanych wartości.
Poprawa czy zapewnienie doskonałych doświadczeń to obustronna korzyść, tak dla firmy, jak i dla jej klientów, bowiem wyjątkowe interakcje stanowią podstawę do rozpoczęcia budowania lojalności. Ta zaś, może zaowocować systematycznymi zakupami, poleceniami i pozytywnymi opiniami.

Platforma do obsługi klienta omnichannel to idealne narzędzie służące zoptymalizowaniu punktów styku. Narzędzie to pozwala na identyfikację person kupujących, ich problemów oraz zaplanowanie spersonalizowanych działań.

 

 

Angażowanie – przyciągnij uwagę klientów

 

Platforma do obsługi klienta oraz inne narzędzia do posługiwania się kanałami komunikacyjnymi pomagają w łatwy sposób dotrzeć do właściwych odbiorców. Jednak nie zapominajmy, że żyjemy w epoce nadmiaru informacji. Konsumenci są zalewani ze wszystkich stron komunikatami marketingowymi. Trudno przebić się przez szum informacyjny, aby przykuć uwagę na dłużej. Jeszcze większą sztuką jest uzyskanie informacji zwrotnej.

Jedynym rozwiązaniem jest budowanie i pielęgnacja pozytywnych relacji z konsumentami. Zastosowana platforma do obsługi klienta może okazać się do tego niezbędna. Taki system pozwala na pozyskanie niezbędnych informacji o potencjalnych nabywcach. Zebraną bazę danych można wykorzystać do spersonalizowania kontaktu z nimi.

Platforma do obsługi klienta oferuje zaawansowane funkcje analityczne, dzięki którym łatwiej i szybciej można zidentyfikować bolączki i problemy osób zainteresowanych produktami/usługami. To podstawa do ich zaangażowania. Budowa zaufania pozwala na nawiązanie dłuższej relacji. Punktami styku w tym przypadku może być newsletter, promocje, wysłanie próbki produktu, wysokiej jakości content marketing czy możliwość przetestowania usługi za pośrednictwem konta trialowego.

 

Systell - systemy do budowania relacji z klientem

 

 

Pierwszy zakup – nie koniec, a początek relacji z klientem

 

W sytuacji, gdy konsument zdecydował się kupić nasz produkt lub usługę również należy zadbać o punkty styku. Proces zakupowy powinien być możliwe najkrótszy i najmniej wymagający. Wykorzystywana platforma do obsługi klienta może być tak ustawiona, aby wysyłać klientom powiadomienia dotyczące stanu realizacji zamówienia. W przypadku sklepu internetowego warto unikać obowiązkowej rejestracji konta, a np. uwzględnić opcje logowania za pośrednictwem aplikacji społecznościowej. Należy zadbać o dostępność wielu opcji płatności oraz dostawy.

W trakcie realizacji zamówienia można pielęgnować relację z klientem poprzez interakcje z pracownikami firmy. Platforma do obsługi klienta może być narzędziem, które pomoże zachować spójność i przyjazną obsługę. Powiadomienia w systemie pozwolą odpowiadać na prośby konsumentów w odpowiednim czasie. Oprogramowanie zachowuje też całą historię kontaktu, dzięki czemu transakcję można spersonalizować. Wyśle też automatycznie fakturę i wszystkie maile transakcyjne.

 

 

Nie transakcja, a relacja

 

Utrzymanie relacji z klientem to nie sprint, a maraton. Na każdym etapie jego trwania wymagana jest przemyślana strategia oparta na danych. Działania zarówno dla nowych, jak i lojalnych klientów muszą trafiać w ich największe potrzeby. Przede wszystkim te, które w pierwszej kolejności skłoniły ich do dokonania zakupu. Monetyzowanie relacji umożliwia wdrożona platforma do obsługi klienta. Jej funkcjonalności pomagają reagować natychmiast, a przede wszystkim podtrzymywać „płomień” kontaktu na linii firma-klient.

Systell Contact Center to platforma do obsługi klienta, która wyposażona jest we wszystkie niezbędne funkcje do angażowania konsumentów oraz wspierające proces zakupowy. Wybierając ten system można liczyć na poprawę jakości obsługi i zwiększenie konwersji. Proponowane przez nas oprogramowanie pozwala na zarządzanie wszystkimi możliwymi kanałami komunikacji z poziomu jednego pulpitu. Przechowywanie każdego etapu relacji pomoże usprawnić działania służące jej wzmacnianiu.

 

Przeczytaj też:

Generowanie leadów w contact center – sposób na zwiększenie bazy klientów

Jak szybko i w prosty sposób z leada zrobić klienta w contact center?

Obsługa posprzedażowa w contact center – sposób na utrzymanie klienta



Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu przesłania zamówionego e-booka oraz marketingu swoich usług. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności.