W dobie cyfrowej transformacji, zarówno call center, jak i e-marketing, stanowią kluczowe komponenty strategii biznesowych wielu przedsiębiorstw. Sukces tych działań w znacznym stopniu zależy od zdolności do efektywnego docierania do odpowiedniej grupy docelowej z odpowiednio spersonalizowanym komunikatem.

 

W tym kontekście, profilowane bazy danych odgrywają fundamentalną rolę, umożliwiając organizacjom precyzyjne targetowanie potencjalnych klientów oraz dostosowywanie treści do ich specyficznych potrzeb i preferencji. 

 

Spis treści:

 

 

Polecamy listę dla managera, która pomoże Ci zmienić firmę w organizację przyjazną klientowi! ☝️Pobierając check listę, zyskujesz dostęp do mailowej serii edukacyjnej ,,Liderzy komunikacji”.

 

Jedną z najważniejszych rzeczy w kampaniach outboundowych jest właściwie dobrana, a następnie odpowiednio wykorzystywana baza danych. Wyróżniamy własne bazy danych, otrzymane od kontrahenta lub zakupione od brokerów. Rodzaj bazy danych, wybieramy w zależności od realizowanych kampanii. Zakup bazy danych od brokerów często wiąże się z ryzykiem. Podczas zakupu, nie wiemy czy dana baza danych będzie na tyle sprofilowana, że zakup będzie opłacalny. Na przykład możemy trafić na zupełnie nietrafione rekordy lub też pominąć te, na których nam zależy.

 

Wygodnie zarządzaj bazą danych, dzięki zintegrowanemu systemowi CRM – CRM Systell

 

Baza danych to zbiór wszelkich informacji o systemie oraz przechowywanych w systemie.

Dokładnie to, co jest wyświetlane oraz wprowadzane do systemu.

 

 

Testy baz danych

Mieliśmy okazję testować jedną z takich wyszukiwarek baz danych. Umożliwia ona profilowanie on-line grupy docelowej i zakup bazy do kampanii call center lub wykonania e-mailingu. Dużym plusem było to, że użytkownik ma dostęp do gotowych profili marketingowych potencjalnych klientów. Co więcej, są one codziennie przygotowywane i aktualizowane. Więcej na ten temat opowie Wojciech Kwiatkowski:

 

Baza danych do call center

„W ostatnim czasie największym powodzeniem cieszą się profile baz danych B2C, które umożliwiają sklepom internetowym dotarcie do konsumentów. Z kolei call center wybierają profile związane z lekarzami, oraz poszukują właścicieli mikrofirm” – odpowiada Wojciech Kwiatkowski, specjalista ds. obsługi technicznej w DBMS.

Platforma online w DBMS służy do do pozyskiwania, identyfikacji i uzupełniana informacji o klientach. Dodatkowym atutem tego narzędzia jest możliwość zawężania kryteriów i budowania ciekawych grup docelowych. Jest to szczególnie ważne przy doborze bazy danych do call center. Dodatkowo znacznie przyczynia się do zwiększenia skuteczności kampanii telefonicznej oraz tych internetowych. Przy wyborze, zwróciliśmy uwagę również na to, czy bazy są zarejestrowane w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) i posiadają sygnatury zbiorów. Pamiętajmy, że jest to istotna informacja w związku z nowym prawem telekomunikacyjnym z grudnia 2014r.

 

RODO a bazy danych do call center

Wygodnym rozwiązaniem jest wybór bazy danych z płatnych platform. Wykupienie licencji uprawnia do korzystania z baz do różnych projektów marketingowych. Wykorzystaj je do kampanii e-mailingowej, do cold callingu lub kampanii telemarketingowych. 

Kupując z legalnego i znanego źródła, masz pewność, że wszystkie pozyskane kontakty mają wymagane zgody i są zgodne z RODO. Dodatkowo takie płatne bazy danych, mają zaawansowaną wyszukiwarkę, dzięki której odnajdziesz swój target. Zaoszczędź czas i pieniądze – zrezygnuj z nietrafionych odbiorców. Ponadto wzbogać swoją bazę klientów zgodnie z prawem.

Więcej o bazach danych w online marketingu znajdziesz tu.

 

Zasady zarządzania bazą danych do call center

1. Szanuj bazę, którą posiadasz. Każdy rekord to potencjalna sprzedaż. Poświęć czas, podziel bazę i stopniowo przydzielaj ją konsultantom. Testuj wyniki obróbki bazy.

2. Nie „pal” bazy danych jeśli nie musisz tego robić. Głuche telefony, nieustanne dzwonienie, zbyt szybkie przerywanie połączenia czy nieobsłużone telefony źle wyglądają w oczach klienta. Rozwiązaniem jest korzystanie z inteligentnego dialera predictive. Mają tę przewagę nad zwykłymi dialerami, że nie stosuje się w nich sztywnego poziomu naddzwaniania.                     

3. Pamiętaj, że każda baza danych do call center, którą wykorzystujesz musi być zarejestrowana w GIODO.

4. Zwróć uwagę, czy posiadasz aktualne zgody marketingowe zgodne z nowym prawem telekomunikacyjnym z grudnia 2014 oraz RODO.

5. Kupując bazy danych korzystaj ze sprawdzonych narzędzi, które pozwolą Ci na dokładne profilowanie bazy. Pozwoli Ci to precyzyjnie segmentować klientów, oszczędzając Twój czas i zasoby przeznaczone na zakup bazy.

Więcej o sposobach zarządzania bazami danych w call center przeczytasz na blogu.

 

 

 

Lista zadań dla menedżera

Czy jesteś gotów na to, aby Twoja firma przeszła na zupełnie nowy poziom? Czy chcesz zobaczyć wzrost lojalności klientów, większą powtarzalność zakupów i pozytywne opinie o Twojej firmie? Jeśli tak, to mamy coś dla Ciebie.  

Nasza lista  do pobrania i realizowania „Jak zmieniać firmę w organizację przyjazną klientom w praktyce?” jest właśnie tym, czego potrzebujesz! Została stworzony z myślą o menedżerach, którzy są gotowi wprowadzić znaczące zmiany, aby uczynić swoje firmy bardziej przyjaznymi dla klientów. Pobierz materiał 👇👇👇