Kiedy warto wdrożyć rozwiązania Contact Center?
17702
post-template-default,single,single-post,postid-17702,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,cookies-not-set,extensive-vc-1.7.7,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-0.1.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive,evc-predefined-style
 

Kiedy warto wdrożyć rozwiązania Contact Center?

kiedy_wdrozyc_contact_center

Kiedy warto wdrożyć rozwiązania Contact Center?

 

Czy Twoi pracownicy do kontaktów z klientami wykorzystują intensywnie telefon? Być może więc zastanawiałeś się już nad skorzystaniem z możliwości wsparcia ich pracy odpowiednim oprogramowaniem. Jeśli nadal wahasz się, czy tego typu rozwiązanie będzie dla Ciebie odpowiednie, przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik na temat tego, kiedy i dlaczego warto podjąć taką decyzję.

 

„Jeśli nie znasz swoich liczb, nie znasz swojego biznesu” – Marcus Lemonis

 

Sprawne zarządzanie telefoniczną obsługą klienta opiera się o liczby. Każdego dnia Twoi pracownicy nawiązują bądź przyjmują wiele połączeń, przeprowadzają wiele rozmów i  obsługują wielu klientów, rozwiązując wiele spraw bądź przyjmując wiele zamówień. Pewien procent klientów rozłącza się, ponieważ nieco zbyt długo oczekuje na połączenie, a niewielki procent bazy może z pewnych powodów pozostawać nieobsłużony. Przy tym mogą istnieć niewielkie różnice pomiędzy wynikami poszczególnych pracowników, spowodowane różnymi czynnikami.

A zatem – jak dobrze znasz swoje liczby? Wdrożenie systemu do obsługi call center sprawi, że zamiast enigmatycznych określeń, będziesz mógł wstawić konkretne wartości liczbowe. Profesjonalny system nie tylko będzie gromadził za Ciebie potrzebne dane, ale wyposaży Cię w szereg przydatnych raportów, które ułatwią ich analizę, dzięki czemu będziesz mógł podejmować decyzje biznesowe w oparciu o konkretne, miarodajne wartości.

„Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem„– Henry Ford

 

Nie masz swoich klientów na wyłączność. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że korzystają oni równolegle z usług kilku, a nawet kilkunastu firm poza Twoją, aby zaspokoić wszystkie swoje potrzeby. Mają więc prawdopodobnie okazję zetknąć się z różnymi kanałami komunikacji, jakie firmy oferują swoim klientom. Może to być formularz kontaktowy na stornie www,  live czat, voice sms czy Facebook. Dzisiejsza obsługa klienta to coś znacznie więcej, niż tylko telefon.

Jakie kanały komunikacji mają do wyboru Twoi klienci? Profesjonalna firma dostarczająca rozwiązania dedykowane dla call center zapewni Ci nie tylko różnorodność kanałów komunikacji. Będzie miała również wiedzę i doświadczenie, które umożliwią profesjonalne doradztwo przy wyborze najlepszych rozwiązań dla Twojego biznesu. Nie musisz pytać o to swoich klientów. Wystarczy, że dasz im możliwość wyboru, a będą z niej korzystać.

„Skręćmy w lewo, gdy konkurencja idzie w prawo” – Clyde Fessler

Być może tym, co powstrzymuje Cię przed wdrożeniem w Twojej firmie systemu do obsługi call center jest fakt, że inne firmy w Twojej branży nie korzystają z tego typu rozwiązań.

W jaki sposób budujesz swoją przewagę konkurencyjną? Co ma sprawić, że klienci będą korzystać właśnie z Twoich usług, a nie usług firm konkurencyjnych? Wspierając swoje działania systemem do obsługi call center będziesz nie tylko dysponować danymi umożliwiającymi efektywne zarządzanie działem obsługi klienta czy narzędziami ułatwiającymi kontakt z Twoją firmą różnymi kanałami. Będziesz miał przede wszystkim pełen widok na to, jak wygląda każdy etap podróży klienta w Twojej firmie, co znacznie ułatwi Ci podejmowanie działań zwiększających poziom jakości obsługi. A ten czynnik często jest dla klienta kluczowy. Jeśli zatem Twoja konkurencja nadal nie korzysta ze wsparcia profesjonalistów – tym lepiej dla Ciebie. Wciąż masz szansę ją wyprzedzić.