Wczorajszy wyrok Sądu Najwyższego – jak wpłynie na branżę?

wyrok_sadu_systell_blog

Wczorajszy wyrok Sądu Najwyższego – jak wpłynie na branżę?

Wczoraj Sąd Najwyższy wydał orzeczenie w sprawie kary 5 mln. zł nałożonej przez UKE na T-Mobile w konsekwencji wykorzystania automatycznych systemów wywołujących bez zgody abonentów  (Uchwała SN z 17 lutego 2016 r., sygn. akt III SZP 7/15.) T-Mobile musi zapłacić orzeczoną karę pomimo, że faktycznie automatycznych systemów wywołujących używała spółka Upstream. Argumentacją o zewnętrznym podmiocie posługiwał się właśnie T-Mobile. Jednak Sąd Najwyższy przychylił się do wcześniejszej opinii UKE i uznał, że to podmiot udostępniający bazę danych musi zadbać o to, by baza danych posiadała wszystkie wymagane prawem zgody na kontakt.

Wpływ wyroku na branżę call center

Czy decyzja Sądu Najwyższego wpłynie w sposób zauważalny na branżę call center w Polsce? Wydaje nam się, że pogłębi jedynie procedury prawnej analizy umów pomiędzy podmiotami przed ich podpisaniem. Firmy outsourcingowe z jeszcze większą starannością będą musiały analizować podpisywane umowy ze zleceniodawcami zgodnie z maksymą „przezorny zawsze ubezpieczony”. Przypomnijmy, że wyrok dotyczy akcji T-Mobile przeprowadzonej przez Upstream w roku 2011. W grudniu 2014 weszła w życie tzw. „Nowa Ustawa Konsumenka”, która znowelizowała również ustawę „Prawo Telekomunikacyjne”. Patrząc na zagrożenie ogromnymi karami finansowymi, firmy zlecające usługi telemarketingowe po prostu muszą zabezpieczać się wszystkimi aktualnymi zgodami klientów. Według nowych przepisów kara dla T-Mobile mogłaby być nawet 40-krotnie wyższa od zasądzonej. Na takie ryzyko po prostu nie można sobie pozwolić.



Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu kontaktu telefonicznego lub mailowego w związku z zapytaniem. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności