Infolinia w firmie to usługa telefoniczna, która usprawnia pracę działu odpowiedzialnego za obsługę klienta. Dzwoniąc na infolinię uzyskasz dostęp do informacji od konsultanta.
 
 
Z tego wpisu dowiesz się:
 
Jeśli chcesz poznać oprogramowanie do infolinii w praktyce, przejdź na stronę Infolinia

 

Co to jest infolinia?

Infolinia to usługa telefoniczna, którą oferują przedsiębiorstwa, organizacje lub instytucje w celu zapewnienia pomocy i wsparcia swoim klientom.

Klienci mogą skontaktować się z infolinią za pomocą numeru telefonu i uzyskać informacje na temat produktów lub usług, które oferuje dana firma, zgłosić reklamację, złożyć zamówienie lub uzyskać pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z zakupami lub obsługą produktów. Infolinia może być również wykorzystywana do udzielania porad czy pomocy w wyborze produktów lub usług, a także do uzyskania informacji na temat statusu realizacji zamówienia lub dostawy towarów

 

 

Jakie informacje są dostępne na infolinii?

Informacje dostępne na infolinii zależą od celu i obszaru działania infolinii. Istnieje wiele możliwych informacji, o jakich dana firma może powiadomić swoich klientów. Należą do nich wszystkie zasoby wiedzy, którymi przedsiębiorstwo będzie chciało i mogło się podzielić z telefonującymi. W niektórych przypadkach infolinie oferują szeroki zakres usług, a w innych tylko specyficzne informacje.

Przykładowe informacje, które mogą być dostępne na infolinii to:

  • Informacje o produktach lub usługach firmy
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z produktem lub usługą
  • Porady i wskazówki dotyczące obsługi produktu lub usługi
  • Informacje na temat dostępności produktu lub usługi w danym regionie
  • Informacje na temat cen i promocji
  • Pomoc w złożeniu zamówienia lub dokonaniu płatności
  • Porady i informacje na temat kwestii prawnych lub finansowych
  • Informacje na temat statusu zamówienia lub dostawy
  • Pomoc w obsłudze strony internetowej lub aplikacji mobilnej
  • Informacje na temat programów lojalnościowych i nagród.

Ostatecznie, infolinie mogą oferować różnorodne informacje i usługi zależnie od potrzeb i celów danego przedsiębiorstwa lub organizacji. Dobrze funkcjonująca infolinia to podstawa obsługi klienta, także jej odpowiednie skonstruowanie jest bardzo ważne.

 

 

Nowoczesna infolinia – funkcje oprogramowania

Obecnie klienci dzwoniący na infolinię, mają coraz wyższe oczekiwania. Chcą szybko załatwić swoje sprawy, dlatego najczęściej oczekują, że konsultant będzie wiedział, z jakim problemem dzwonią oraz to że znają historię jego kontaktów z firmą. Nie łatwo jest sprostać ich oczekiwaniom, jeżeli dysponujesz infolinią, założoną sprzed kilkunastu laty.

W Systell zakładamy nowoczesne infolinie, które rozpoznają klientów:

  • automatycznie otwierają historię sprawy,
  • kierują je do powiązanych konsultantów,
  • zarządza kolejnością połączeń przychodzących,
  • raportują nieodebrane połączenia, pokazują ruch na kolejce w czasie rzeczywistym, automatycznie oddzwaniają do klientów po wyświetleniu przypomnienia o kontakcie i wiele więcej.
 

 

Jakie znaczenie dla obsługi klienta ma infolinia informacyjna, a jakie infolinia sprzedażowa?

Infolinia to doskonały sposób na zapewnienie klientom szybkiego i skutecznego dostępu do informacji i pomocy dotyczącej zakupu produktów oraz pozyskania wszelkich innych danych na temat produktów, usług, wytwórcy, sprzedawcy, etc. Infolinia stanowi punkt kontaktowy między klientami a firmą, zapewniając im profesjonalną i wysoce wykwalifikowaną obsługę. System ten pozwala także na szybką reakcję na pytania i problemy klientów.

Infolinia informacyjna oferuje wsparcie w zakresie procesu przygotowywania i wysyłki zamówień, obsługi płatności, a także pomagają klientom w rozwiązywaniu problemów związanych z produktami i usługami. Konsultanci ci zapewniają również wsparcie w zakresie wszelkich pytań dotyczących eksploatacji produktów i usług, a także pomocy w procesie składania reklamacji.

W infolinii sprzedażowej konsultanci również udostępniają informacje o produkcie lub usłudze, jednak ich głównym zadaniem jest przyjęcie zamówień od klientów. W tym przypadku stawiany jest duży nacisk nie na na efekt informacyjny, lecz na zwiększenie sprzedaży.

 

 

Jakie są korzyści z infolinii dla klienta?

Oto kilka znaczących korzyści infolinii informacyjnej dla obsługi klienta:

  • Dostępność: Infolinia działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, co oznacza, że klienci mogą skontaktować się z firmą w dogodnym dla siebie czasie. To pozwala na zapewnienie natychmiastowej pomocy w sytuacjach pilnych.
  • Łatwość: Infolinia jest łatwym i wygodnym sposobem na uzyskanie informacji. Klienci mogą skontaktować się z firmą bez wychodzenia z domu, przez telefon, e-mail, czat lub inne kanały komunikacji.
  • Indywidualne podejście: Infolinia pozwala na bezpośredni kontakt z przedstawicielem firmy, który może udzielić odpowiedzi na indywidualne pytania i zaproponować rozwiązania dopasowane do potrzeb klienta.
  • Zwiększenie zadowolenia klienta: Dostępność infolinii i natychmiastowa pomoc w rozwiązaniu problemów klientów zwiększa ich zadowolenie z obsługi, co z kolei wpływa na lojalność klienta i pozytywny wizerunek firmy.
  • Zwiększenie efektywności: Infolinie są często wyposażone w systemy automatyzacji, co pozwala na szybsze rozwiązywanie problemów, unikanie pomyłek oraz optymalizację czasu obsługi klienta.

 

 

Szukasz idealnie dopasowanej infolinii do swojej firmy? Skontaktuj się!

 

Powiązane słowa:

Infolinia

Dialer

IVR