Nawet najnowocześniejsze systemy call center nie są w stanie zapewnić samoistnie wysokich wyników sprzedaży lub zadowolenia klientów. Kluczowym elementem w tym przypadku zawsze będzie konsultant. Musi on pracować efektywnie, jednak co zrobić, jeżeli tak się nie dzieje? Istnieje wiele sposobów zwiększenia wydajności agentów. Przede wszystkim trzeba im jasno komunikować cele oraz zwiększać ich wiedzę produktową. Nie należy także tolerować błędów, co nie oznacza kar dla każdego agenta, który je popełnia, trzeba ich jednak informować i nie pozwolić, żeby niedociągnięcie przerodziło się w nawyk. Mimo, że w firmie może pracować bardzo wielu konsultantów wszystkich powinno się traktować indywidualnie, trzeba im poświęcać wiele czasu. Czasami też niższa efektywność może być związania z czynnikiem zewnętrznym, takim jak np. hałas w pomieszczeniu rozmów, który skutecznie utrudnia komunikację telefoniczną. Jak widać powodów niższej wydajności może być wiele, dlatego należy bacznie obserwować przedsiębiorstwo i nie zapominać, że czynnik ludzki w call center jest najważniejszy.
