W jaki sposób poradzić sobie z wieloma kanałami komunikacji oraz pracą na wielu różnych systemach jednocześnie? Dzięki systemowi Business Development Center wszystkie firmowe sprawy możesz mieć w jednym miejscu. Sprawdź, co to jest BDC!
Co to jest BDC?
BDC (Business Development Center) to zintegrowane oprogramowanie, pozwalające na zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży oraz obsługi klienta. BDC to kompleksowy system, dzięki któremu w jednym miejscu umówisz klienta do serwisu, zaplanujesz spotkanie sprzedażowe, czy obsłużysz wszystkie kanały komunikacji. Właśnie dlatego z rozwiązań, które oferuje BDC, korzystają salony samochodowe. Zamiast osobnego systemu sprzedażowego, telekomunikacyjnego, czy CRMu, warto zadbać o jednolite oprogramowanie, dzięki któremu wszystkie sprawy będą scentralizowane, Pomoże to podnieść zarówno komfort pracy Twoim pracownikom, lecz także zapewni kompleksową opiekę dla Twoich klientów.
Jakie są kluczowe funkcje systemu BDC?
BDC (Business Development Center) oferuje szereg funkcji, które ułatwiają zarządzanie salonem dealerskim i poprawiają obsługę klienta:
- Dashboard Managera: Centralne miejsce do monitorowania wszystkich operacji, zapewniając szybki dostęp do kluczowych wskaźników wydajności (KPI) i statusu zadań.
- Raportowanie i Analiza: Narzędzia analityczne, które umożliwiają generowanie szczegółowych raportów na temat sprzedaży, efektywności kampanii marketingowych i poziomu zadowolenia klientów.
- System Ticketowy: Każdy kontakt serwisowy otrzymuje numer sprawy, co ułatwia prowadzenie historii serwisowej klienta.
- System Mailingowy/SMS: Zintegrowane informowanie klientów o terminach przeglądów, zapraszanie na wydarzenia i prowadzenie kampanii marketingowych.
- Omnichannel: Obsługa czatu ze strony, rozdzielanie maili do odpowiednich działów i oddzwanianie na formularze kontaktowe.
- Integracja z DMS: API pozwala na integrację z systemem obiegu dokumentów, umożliwiając tworzenie scenariuszy obsługi i dostęp do historii dokumentów.
Dlaczego BDC jest ważnym elementem obsługi klienta w salonie dealerskim?
Głównym powodem, dla którego salony dealerskie wybierają BDC (Business Development Center) jest przede wszystkim skuteczność obsługi klienta. System obejmuje wszystkie niezbędne aspekty pracy w salonie. Korzystają z nich zarówno managerowie, sprzedawcy, recepcjoniści, jak i serwisanci. Elementami obsługi, które pozwalają efektywnie zarządzać salonem dealerskim, są między innymi:
- Integracja z DMS – dzięki API masz możliwość zintegrowania swojego BDC z systemem do obiegu dokumentów. Dzięki temu wypracujesz scenariusze obsługi poszczególnych spraw oraz będziesz miał dostęp do historii ich dodawania oraz ich edycji. Nawet jeśli któryś z Twoich pracowników będzie nieobecny w pracy, z łatwością odnajdziesz niezbędne formularze i dokumenty.
- System ticketowy – szczególnie przydatny w dziale serwisowym. Każdy e-mail, telefon, czy sms do serwisu otrzyma własny numer sprawy – pozwoli Ci to w uporządkowany sposób prowadzić historię serwisową dla każdego klienta.
- System mailingowy/sms – w zintegrowany sposób poinformujesz klienta o zbliżającym się terminie przeglądu, zaprosisz stałych partnerów na premierę nowego modelu, czy rozpoczniesz akcję marketingową sms.
- Omnichannel – Twoi pracownicy obsłużą czat ze strony internetowej, rozdysponują maile do odpowiednich działów w firmie, a także oddzwonią na przesłany formularz kontaktowy.
System BDC Contact Center w praktyce
Zobacz, jak w praktyce dzięki systemowi Business Development Center poprawić obsługę klienta i zwiększyć zyski firmy:
Jakie są korzyści z wykorzystania systemu Business Development Center?
Dobrze zaprojektowane BDC pozwala na skuteczne zarządzanie salonem dealerskim. Najważniejsze korzyści, to przede wszystkim:
- pełna kontrola nad całym procesem obsługi klienta – od zaproszenia do salonu, po obsługę serwisową,
- wygodne zarządzanie omnichannel,
- wykorzystanie potencjału sprzedażowego (kampanie sms, email i telefoniczne),
- historia obsługi klienta dostępna od ręki.