Co to jest lead?

Lead to osoba, która wykazuje zainteresowanie danym produktem lub usługą firmy. Najprościej rzecz ujmując, jest to potencjalny klient. Konsumentów na rynku dzieli się na pięć rodzajów:

● Obojętni – są to osoby, których nie obchodzi Twoja oferta oraz przekaz reklamowy.

● Zimne leady – nie interesują ich Twoje towary, ale mogliby stanowić Twój target.

● Ciepłe leady – mogą oni być zainteresowani Twoimi usługami/produktami, jednak nie kupią ich w rym momencie.

● Gorące leady – ludzie widzące Twoją ofertę i chcący natychmiast z niej skorzystać.

● Twoi klienci – najwyższy poziom. Osoby, które już kiedyś coś od Ciebie kupiły i korzystają z Twojej oferty często, bez względu na to jak (i czy w ogóle) się reklamujesz.

Warto orientować się w wymienionych wyżej typach osób, tak aby w kampaniach nie kłaść nacisku na nieodpowiednich z nich. Więcej na temat technik sprzedaży i przeprowadzania rozmów z klientami obejrzysz w naszym wideo:

Powiązane słowa:

Customer experience

Multichannel