Lead, czyli potencjalny klient
Lead to osoba, która wykazuje zainteresowanie danym produktem lub usługą firmy. Najprościej rzecz ujmując, jest to potencjalny klient.
Rodzaje leadów
Konsumentów na rynku dzieli się na pięć rodzajów:
● Obojętni – są to osoby, których nie obchodzi Twoja oferta oraz przekaz reklamowy.
● Zimne leady – nie interesują ich Twoje towary, ale mogliby stanowić Twój target.
● Ciepłe leady – mogą oni być zainteresowani Twoimi usługami/produktami, jednak nie kupią ich w rym momencie.
● Gorące leady – ludzie widzące Twoją ofertę i chcący natychmiast z niej skorzystać.
● Twoi klienci – najwyższy poziom. Osoby, które już kiedyś coś od Ciebie kupiły i korzystają z Twojej oferty często, bez względu na to jak (i czy w ogóle) się reklamujesz.
Warto orientować się w wymienionych wyżej typach osób, tak aby w kampaniach nie kłaść nacisku na nieodpowiednich z nich.
Przeczytaj:
Generowanie leadów w contact center – sposób na zwiększenie bazy klientów
Powiązane słowa: