Celem większości firm jest dotarcie z ofertą do największej ilości potencjalnych klientów. Generowanie leadów w contact center nie tylko pomaga przyspieszyć i zautomatyzować procesy marketingu i sprzedaży, ale też stanowi doskonałą bazę do budowy trwałych relacji z klientami. Jak contact center może łatwo pozyskać wysokiej jakości kontakty?

 

Co to jest lead?

Pod pojęciem leadu należy rozumieć osobę lub firmę, która ma potrzebę zakupową. Lead to potencjalny klient będący gotów do podjęcia rozmów sprzedażowych. Jednak, aby był gotowy i przekonany do skorzystania z produktów lub usług, najpierw musi dowiedzieć się o istnieniu konkretnej oferty. W marketingu internetowym leadem określa się konsumenta, który z własnej woli pozostawił swoje dane osobowe i kontaktowe na stronie lub innych kanałach. Jednak jak do tego doprowadzić? Jak spośród rynku wyłonić klientów, którzy będą zainteresowani ofertą?

 

Wypróbuj nasz system i samodzielnie twórz bazę leadów dla swojej firmy!

 

Wypróbuj system contact center

 

 

Co to jest lead generation?

 

Co w momencie, gdy pomysły na tradycyjną reklamę, marketing szeptany wydają się kończyć? Wówczas warto sięgnąć po kampanie lead generation. To obecnie jedna z najbardziej efektywnych metod zwiększania bazy klientów. Jest procesem zbierania danych kontaktowych potencjalnych klientów. Generowanie leadów odbywa się za pośrednictwem rozbudowanego zaplecza technologicznego, nowoczesnych narzędzi oraz innych innowacyjnych rozwiązań. Mimo dostępnych możliwości nie jest to jednak zadanie łatwe. Przy nieodpowiednim podejściu może przynieść efekty przeciwne od pożądanych.

Lead generation można podzielić na kilka etapów. Pierwszy z nich ma na celu skupienie uwagi osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane produktem, branżą czy też usługą. Po pozyskaniu danych następuje etap klasyfikacji poszczególnych kontaktów. Szacuje się ich gotowość do zakupu oraz prowadzi się działania mające na celu pozyskać lead przez lejek sprzedażowy. Kampania lead generation powinna być procesem skalowalnym, półautomatycznym oraz podlegającym optymalizacji.

 

 

Generowanie leadów w contact center

 

Generowanie leadów jest procesem długotrwałym. Rzadko zdarza się, aby pozyskany lead dokonywał zakupu od razu. Wymaga to serii zachęt, tj. e-maili, telefonów czy wiadomości za pośrednictwem różnorodnych kanałów. Standardem pozyskiwania leadów w contact center jest podejście wielokanałowe. Zastosowanie różnych narzędzi pozwala podnieść wskaźnik ROI i utrzymać dotychczasowych klientów.

Nie istnieje jedna postać procesu generowania leadów w contact center. Jego rozpoczęciem może być rozmowa konsultanta z konsumentem, uruchomienie kampanii mailingowej czy pozyskanie kontaktu za pośrednictwem landing page. Mając wszelkie niezbędne dane można dostarczać leadowi informacji, np. poprzez lead nurturing. Warto też utrzymywać w gotowości czat, landing page, aby klient natychmiast mógł uzyskać pomoc, zachętę do zakupu czy odpowiedzi na swoje pytania. Z kolei wiadomości SMS czy maile mogą przybrać funkcję przypominającą, która w wielu przypadkach jest w stanie uporać się z problemem porzuconych koszyków.

 

 

Pozyskiwanie leadów przy użyciu landing page

 

Dużym powodzeniem cieszy się pozyskiwanie leadów za pomocą landing page. Proste strony internetowe z formularzem do wypełnienia to w tej chwili jedno z najskuteczniejszych narzędzi do zbierania danych. Każda osoba, która odwiedzi landing page może stać się potencjalnym klientem. W związku z tym, warto zamieścić na niej dowolną ilość widgetów, skonfigurować połączenia, tak aby generowała sprzedaż. Umieszczenie kodu źródłowego, skonfigurowanie wyglądu oraz ustalenie godzin dostępności konsultantów może dostarczyć szybkich rezultatów.

 

 

Zwiększenie sprzedaży i jakości obsługi przy użyciu zaprogramowanego systemu

 

Generowanie leadów jest nieodzowną częścią procesu pozyskiwania i obsługi klienta. Przy jednoczesnym wykorzystywaniu wielu narzędzi wymaga przemyślanej automatyzacji. Zaprogramowanie kolejnych kroków pozwala ułatwić pracę contact center na wielu płaszczyznach. Konsultanci kontaktują się z klientami w określonych momentach, a pozostały czas mogą poświęcić na inne działania. W tym przypadku ważne jest, aby na witrynach produktów, usług czy kanałach społecznościowych osadzić formularze. Ich wypełnienie uruchamia regułę systemu, która generuje zgłoszenie konsultantowi.

W odpowiednim czasie oprogramowanie łączy rozmowę i już wtedy lead może konwertować. Po sfinalizowaniu transakcji staje się klientem. System mając jego dane jest w stanie zautomatyzować kolejne działania. Przykładowo może uruchomić e-mail nurturing, wysyłając spersonalizowane wiadomości, z rabatami lub informacjami, które zainteresują konsumentów. Takie funkcje systemu są w stanie znacząco zwiększyć szanse na dodatkową sprzedaż. System do telemarketingu szyty na miarę oraz oparty o wiele funkcjonalności dostarcza wielu przydatnych statystyk. Pozwala na szerokie zastosowanie scenariusza rozmów, lepsze targetowanie działań i tym samym staje się podstawowym narzędziem pracy agentów. Generowanie leadów poprzez zaprogramowany system w pełni odblokuje potencjał całego call center.

 

 

Przeczytaj także:

Jak szybko i w prosty sposób z leada zrobić klienta w contact center

Platforma do obsługi klienta – jak utrzymywać relacje z klientem po zakupie?