Co to jest cold calling? Z tego wpisu dowiesz się, jaka jest definicja cald callingu oraz obejrzysz film – wywiad z Karolem Bartkowskim – ekspertem od cold callingu i social sellingu.
 
 

Cold calling

Cold calling (nazywany również dzwonieniem na zimno) jest jedną z technik sprzedaży. Polega na dzwonieniu do potencjalnego klienta, który nie spodziewa się rozmowy i wcześniej nie miał kontaktu z osobą dzwoniącą. Technika cold callingu ma na celu ocieplić kontakt (rozgrzać leada) i ostatecznie doprowadzić do sprzedaży. Telemarketer (cold caller) zazwyczaj nie posiada zbyt wielu informacji na temat klienta, dlatego potrzebuje odpowiednich narzędzi do ich gromadzenia.
 
 

System do cold callingu

System do cold callingu, znacząco ułatwia przeprowadzanie telemarketingu i telesprzedaży, ponieważ w trakcie rozmowy wyświetla scenariusz, zgodnie z którym postępuje telemarketer. Scenariusz składa się z pytań, na które telemarketer powinien zdobyć odpowiedzi, są to np. dane osobowe, znajomość produktu lub usługi czy zainteresowanie produktami i usługami danej firmy. Pozyskane i zapisane przez konsultanta dane zostają zagregowane w systemie.
 
 

Znaczenie scenariusza rozmowy w cold callingu

Scenariusz rozmów w systemie zwiększa pewność siebie konsultanta, który w stresującej sytuacji jest prowadzony przez narzędzie jak po sznurku. System przechowuje odpowiedzi, dlatego przy ponownym kontakcie z daną osobą, konsultant nie będzie musiał przeszukiwać swoich notatek. Jeżeli za pierwszym razem klient nie będzie mógł w danej chwili rozmawiać, telemarketer może ustawić w systemie przypomnienie na konkretną datę. Na tej podstawie, w odpowiednim terminie, system poinformuje o konieczności ponownego podjęcia próby kontaktu.
 
 

Obejrzyj wideo o tym jak sprzedawać techniką cold callingu w B2B

 

 

cold calling