Cold calling

cold-calling -slownik-pojec-systell
 

Cold calling nazywany również dzwonieniem na zimno, jest jedną z technik sprzedaży, polega na dzwonieniu do potencjalnego klienta, który nie spodziewa się rozmowy i wcześniej nie miał kontaktu z osobą dzwoniącą. Technika cold callingu, ma na celu ocieplić kontakt i ostatecznie prowadzić do sprzedaży.

Telemarketer zazwyczaj nie posiada zbyt wielu informacji na temat klienta, dlatego potrzebuje odpowiednich narzędzi do ich gromadzenia. System do telemarketingu, znacząco ułatwia przeprowadzanie cold callingu, ponieważ w trakcie rozmowy, wyświetla scenariusz, zgodnie z którym postępuje telemarketer. Scenariusz składa się z pytań, na które telemarketer powinien zdobyć odpowiedzi, są to np. dane osobowe, znajomość lub zainteresowanie usługą danej firmy. W ten sposób system gromadzi te same dane. Poza tym zwiększa pewność siebie konsultanta, który w tej stresującej sytuacji jest prowadzony przez narzędzie jak po sznurku. System przechowuje te odpowiedzi, dlatego przy ponownym kontakcie z daną osobą, konsultant nie będzie musiał przeszukiwać swoich notatek. Jeżeli za pierwszym razem, klient nie będzie mógł w danej chwili rozmawiać, telemarketer może zaznaczyć w systemie przypomnienie, na konkretną datę, o ponownej próbie kontaktu.

Obejrzyj wideo o tym jak sprzedawać techniką cold callingu w B2B.

Powiązane:

Infolinia

Jak założyć call center? Ile kosztuje założenie call center?

Zasady telefonicznej obsługi klienta, które powinieneś znać.



Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu kontaktu telefonicznego lub mailowego w związku z zapytaniem. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności