Połączenia spamowe są plagą wszystkich firm, zwłaszcza call center. Dlaczego warto pomyśleć o umieszczeniu ich na czarnej liście i jak możesz to łatwo zrobić?
Czym są połączenia SPAMOWE?/Czy jest SPAM w contact center?
SPAM to uniwersalne określenie wszystkich połączeń, wiadomości, smsów, które mają na celu sprzedaż Ci czegoś bez Twojej zgody. Mogą one pochodzić od legalnych firm (takich jak operatorzy telefonii komórkowej) lub od firm, o których nigdy wcześniej nie słyszałeś.
Umieszczaj niechciane numery telefonów na czarnej liście
Jednym ze sposobów na pozbycie się spamerów w contact center raz na zawsze jest bardzo przydatna funkcja systemów do obsługi klienta, jaką jest czarna lista call center. Funkcja czarnej listy umożliwia utworzenie listy numerów telefonów, maili, które chcesz natychmiast rozłączyć lub wrzucić do folderu SPAMU, gdy tylko spróbują skontaktować się z Twoją firmą. Pod tymi numerami telefonów i mailami, mogą być boty, dostawcy, dzwoniący spam, agresywni dzwoniący i tak dalej. Taką czarną listę można utworzyć za pomocą zaledwie kilku kliknięć, a później dowolnie ją modyfikować.
Zalety umieszczania numerów telefonów na czarnej liście w contact center
- Twoi konsultanci będą mieli więcej czasu dla klientów. Jeśli natomiast będą zmuszeni do poświęcania czasu na odbieranie telefonów od natrętnych sprzedawców, oszustów lub robotów – będą mieli mniej czasu i energii na odbieranie telefonów od potencjalnych klientów.
- Twoi klienci spędzą mniej czasu w kolejce (podczas, gdy Twoi agenci są zajęci obsługą uciążliwych połączeń, klienci muszą czekać w kolejce , aż agent będzie dostępny). Wydłuża to czas oczekiwania klientów w kolejce, a niektórzy z nich mogą zrezygnować z połączenia.
- Połączenia spamowe wypaczają Twoje dane dotyczące wydajności. Nie tylko zatykają Twoje linie i marnują Twój czas, ale także wypaczają Twoje wskaźniki. Z tego powodu możesz marnować swój budżet na kanały i działania, które nie dają dobrych wyników.
- Połączenia spamowe kosztują Cię pieniądze — każde nieodebrane lub porzucone połączenie od prawdziwego klienta może być utraconą szansą na sprzedaż. Co więcej, nadal płacisz za odbieranie połączeń spamowych. Uciążliwe połączenia zmniejszają również produktywność agentów i powodują uszkodzenie danych analitycznych. To wszystko oznacza straty finansowe dla firmy.