Poczta głosowa to dziś nieodłączny element telefonii komórkowej i stacjonarnej, dlatego sprawdź jakie znaczenie dla organizacji ma Voicemail i jakie posiada funkcje.
Co to jest Voicemail
Voicemail (z ang. poczta głosowa) jest elektronicznym systemem, który umożliwia pozostawienie przez dzwoniącego wiadomości głosowej, gdy odbiorca nie odbiera, prowadzi inną rozmowę lub nie przyjmuje połączeń. Odsłuchanie wiadomości możliwe jest przez pocztę e-mail, interfejs systemu telekomunikacyjnego, odsłuchanie bezpośrednio w telefonie lub inny system dostawcy. Usługa Voicemail może być częścią większego systemu telekomunikacyjnego, dlatego znacznie usprawnia przepływ informacji w organizacji.
Funkcje Voicemail
Poczta głosowa w ostatnich latach stała się dla wielu przedsiębiorstw istotnym narzędziem komunikacji wewnętrznej oraz przychodzącej z zewnątrz firmy. Stało się to za sprawą wielu przydatnych funkcji, jakie oferuje ta usługa:
- Powitania i zapowiedzi – Voicemail powinien informować dzwoniącego o niedostępności odbiorcy, np. podczas urlopu lub przerwy w pracy.
- Planowanie komunikatów – automatyczne komunikaty, działające w oparciu o kalendarz organizacji znacznie usprawniają kontakt klientów np. po godzinach pracy firmy.
- Listy dystrybucyjne – dzięki nim wiadomości mogą być automatycznie przekazywane do konkretnego oddziału w firmie.
- Możliwość obsługi i odsłuchiwania także poza biurem.
- Możliwość archiwizacji nagrań.
- Możliwość automatycznego oddzwaniania (callback).
- Kolejkowanie połączeń – telefony o niższym priorytecie mogą być z automatu kierowane na pocztę.
- Automatyczna dystrybucja połączeń – możliwość integracji z IVR.
Centra Wiadomości
W nowoczesnych centralach jest to system zarządzania wiadomościami z Voicemail. Obecnie istnieje wiele różnych metod komunikacyjnych. Dzięki Centrum Wiadomości połączysz ze sobą bazy danych użytkowników, dzięki czemu mogą być automatycznie dostarczane i dystrybuowane przez wiele różnych systemów i urządzeń.