Wybór systemu contact center | Systell Contact Center
17414
post-template-default,single,single-post,postid-17414,single-format-standard,cookies-not-set,extensive-vc-1.7.7,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive,evc-predefined-style
 

5 pytań, które warto zadać podczas wyboru systemu contact center?

5 pytań, które warto zadać podczas wyboru systemu contact center?

Zapewne każdy manager, wybierając system contact center, odbędzie kilka spotkań z różnymi dostawcami tych rozwiązań. Każdy z nich podczas prezentacji systemu będzie wymieniał różne funkcje takie jak IVR, dialery, infolinia, raporty, skrypt, obsługa e-mail oraz SMS, live chat, możliwość integracji poprzez API itp. Polski rynek dostawców systemów contact center jest bardzo homogeniczny. To znaczy, że jednego producenta od drugiego potrafią różnić niuanse. Ogólnie rzecz biorąc, to właśnie na tych małych przewagach firma jest w stanie zostawić konkurencję w tyle.

Jak wybrać system contact center?

Przy wyborze oprogramowania do obsługi klienta, zwróć uwagę na poniższe kwestie. Przygotowaliśmy listę pytań, które warto zadać dostawcy systemu contact center.

Centrala telefoniczna

Na jakim rozwiązaniu jest oparty silnik centrali telefonicznej, na której funkcjonuje system contact center?

Najczęściej występującym silnikiem centrali telefonicznej jest Asterisk. Może on być używany samodzielnie lub pod postacią popularnych GUI takich jak np. FreePBX. Obojętnie, czy korzystamy z „czystego” Asteriska, czy też np. FreePBX’a jest to system Linuxowy. Zaletą jest bardzo wysoka elastyczność systemu. Wadą natomiast jest niedostępność systemu dla klienta. Klient praktycznie nie otrzyma od dostawcy systemu contact center żadnych możliwości samodzielnych zmian w centrali. Z drugiej strony, jeżeli w firmie nie masz działu IT, to nadal możesz skorzystać z korzyści jakie daje program do obsługi klienta.

Natomiast w Systell masz wybór. Nasi klienci sami decydują pomiędzy centralą opartą na Asterisku, a silnikiem 3CX. Rozwiązanie dobieramy zawsze do rzeczywistych potrzeb klienta.

Wirtualna centrala telefoniczna 3CX jest to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów software’owych central telefonicznych. Z 3CX korzystają takie marki jak Boeing, Pepsi, Hugo Boss, American Express czy Carlsberg. Cechuje ją m.in. niezwykła prostota zarządzania wieloma, bardzo zaawansowanymi funkcjami. Dzięki temu, jeśli klient ma taką potrzebę, może mieć wgląd do panelu zarządzania centralą telefoniczną. Systell natomiast jest najbardziej doświadczonym w Polsce Partnerem wdrożeniowym 3CX o najwyższym statusie partnerstwa. Jako jedyni jesteśmy partnerem Titanium w Polsce!

Procesy biznesowe w systemie contact center

Jakie możliwości zapewnia kreator procesów biznesowych w systemie contact center?

Warto się zorientować jak bardzo rozwinięte są tzw. procesy biznesowe w oprogramowaniu contact center. Czy umożliwiają tylko zaprojektowanie pojedynczej akcji czyli np. Oznaczenie statusu „nie odbiera” z ustawieniem oddzwonienia za określony czas, czy też mają zdecydowanie bardziej rozwinięte możliwości.

Systellowy wewnętrzny mechanizm modelowania procesów biznesowych daleko wykracza poza standardowe rozwiązania dostępne na rynku systemów contact center. Dzięki temu możemy zaprojektować dla klienta różnorodne procesy kontaktu, skutecznie optymalizując stosowane dotychczas metody.

Wsparcie serwisu

Czy dostawca systemu utrzymuje kontakt ze swoimi klientami i orientuje się jakie są konkretne efekty wdrożenia systemu contact center?

Istotne jest, czy klienci są na tyle zadowoleni z wdrożonego systemu, że dzielą się z dostawcą informacjami na temat rzeczywistych osiągnięć, które udało się zrealizować przy wsparciu wdrożonego oprogramowania.

Zebraliśmy informacje na podstawie informacji od naszych Klientów w firmach w których zrealizowaliśmy wdrożenia w latach 2015-2016:

 nawet 10% codziennych czynności związanych z kontaktem z klientem zostało zoptymalizowanych. To tak, jakby każdy z pracowników pracował 2 dni więcej w miesiącu.

– Potrafiliśmy zredukować o 20% ilość utraconych (nieodebranych przez pracowników) połączeń telefonicznych. To tak, jakby firma zyskała 20% więcej szans na sprzedaż.

O 23% wzrosła konwersja na obecnych klientach

91% firm zwiększyło sprzedaż już w pierwszym kwartale od wdrożenia systemu, a ponad 80% zwiększyło marżę na aktualnych klientach

Personalizacja systemu contact center

Czy system może być spersonalizowany?

Personalizacja systemu contact center to nie tylko zmiana jednego czy drugiego przycisku. To kompleksowy proces zaczynający się analizą biznesową i spisaniem specyfikacji, która następnie jest wdrażana i uruchamiana w gotowym systemie. Takie podejście umożliwia dostosowanie praktycznie każdego elementu systemu contact center pod potrzeby przedsiębiorstwa.

Większość dostępnych na rynku rozwiązań contact center to tzw. „systemy pudełkowe”, które oferują z góry ustaloną funkcjonalność możliwą do uruchomienia „od zaraz”. W Systellu zdajemy sobie sprawę, że jedynie pełne dopasowanie oprogramowania do firmy pozwoli osiągnąć wyniki opisane w punkcie 3.

Wsparcie dostawcy

Czy dostawca systemu contact center, może pomóc zoptymalizować procesy contact center w mojej firmie?

Ostatni, ale bardzo ważny punkt dotyczy nie tyle samego systemu, ale całości procesów contact center w firmie od rekrutacji konsultantów i menedżerów, przez przygotowanie zespołu do pracy i następnie trening sprzedażowy. Idealna sytuacja w tym względzie to taka, w której trener, czy nawet interim manager, zna możliwości wdrożonego systemu contact center, aby uzyskać efekt synergii. Warto się zorientować, czy dostawca oprogramowania contact center zapewnia również tego typu usługi dodatkowe. Systell jest pierwszym na polskim rynku producentem systemu contact center, który oferuje również kompleksowe usługi z zakresu Interim Managementu.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami! Wypełnij formularz www na stronie lub użyj czatu w rogu ekranu.

 



Omnichannel a multichannel w świecie obsługi klienta

Omnichannel a multichannel w świecie obsługi klienta

Kanał komunikacji definiujemy jako medium, za pośrednictwem którego wiadomość jest przekazywana do docelowej grupy odbiorców. Zacznijmy od ich historii. Kiedyś...
Czytaj więcej

Co to jest HLR

Home Location Register to narzędzie sprawdza w bazie numerów ich aktualny status. HLR działa w tle i informuje o dostępność...
Czytaj więcej
Partner ds. sprzedaży B2B – Key Account Manager

Partner ds. sprzedaży B2B – Key Account Manager

The term minimalism is also used to describe a trend in design and architecture where in the subject is reduced to its necessary elements. Minimalist design has been highly influenced by Japanese traditional design and architecture. In addition, the work of De Stijl artists is a major source of reference for this kind of work.
Czytaj więcej

Co to jest IVR

IVR IVR - system zapowiedzi głosowych IVR (Interactive Voice Response) to system zapowiedzi głosowych. Technologia automatycznego menu głosowego, która polega...
Czytaj więcej
Jak wykorzystać technologię contact center do zwiększenia efektywności obsługi klienta

Jak wykorzystać technologię contact center do zwiększenia efektywności obsługi klienta

Technologia contact center Efektywność i technologia contact center idą w parze. Szczególnie, gdy chcemy podejść do wyzwań związanych z obsługą...
Czytaj więcej
Zdobywamy szczyty wraz z 3CX

Zdobywamy szczyty wraz z 3CX

Zaczynaliśmy tak jak każdy. Stopniowo zdobywaliśmy kolejne gwiazdki Bronze, Silver, Gold, Platinum. Dziś jesteśmy na szczycie. Jako pierwsi w Polsce...
Czytaj więcej

Wideokonferencja co to jest?

Wideokonferencja Wideokonferencje to coraz chętniej wybierana forma spotkań biznesowych. Po pierwsze dlatego, że skraca odległość pomiędzy uczestnikami spotkania. Dzięki wideo,...
Czytaj więcej
Dlaczego z wirtualnej centrali 3CX korzysta tak wiele światowych firm?

Dlaczego z wirtualnej centrali 3CX korzysta tak wiele światowych firm?

Wirtualna centrala 3CX codziennie wspiera zarządzanie połączeniami w przedsiębiorstwach na całym świecie. Działa na zasadzie maszyny, która scala nie tylko...
Czytaj więcej

Co to jest predictive dialer

Predictive dialer Predictive dialer to Bugatti wśród dialerów. Predictive dialing to model, opierający się na algorytmach sztucznej inteligencji. W zależności...
Czytaj więcej
Komunikacja z klientem bez dodatkowych inwestycji

Komunikacja z klientem bez dodatkowych inwestycji

Komunikacja jest kluczem do sprawnego działania firmy, która musi prowadzić dialog  ze swoimi pracownikami, sprzedawcami, inwestorami, a zwłaszcza klientami. Według...
Czytaj więcej