7 sposobów na zwiększenie sprzedaży przez chatboty

7 sposobów na zwiększenie sprzedaży przez chatboty

7 sposobów na zwiększenie sprzedaży przez chatboty

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w kontakcie z klientem jest zjawiskiem powszechnym. Jakie funkcje mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży przez chatboty?

 


Dlaczego warto wykorzystywać chatboty?

 

Prowadząc firmę sprzedającą produkty lub usługi przez Internet, rzeczą naturalną jest korzystanie z rozwiązań wspierających dział handlowy. W szczególności dużym powodzeniem cieszą się nowe technologie na czele z chatbotami. To rodzaj aplikacji komputerowej, która symuluje kontakt przypominający interakcję z żywym człowiekiem. W dobie mniejszej docieralności kampanii mailowych oraz obcinania zasięgów postów w mediach społecznościowych, to doskonała alternatywa na zwiększenie sprzedaży. Przez chatboty nie tylko generowane są leady, ale przede wszystkimi odciążeni od podstawowych zgłoszeń są działy contact center czy helpdesk.

Chatbot pozwala na wstępne ocenienie zainteresowania klienta. Przykładowo, podczas kontaktu aplikacja przyjmie dane kontaktowe i wygeneruje specjalną ofertę, jeśli konsument poprosi o więcej informacji. Na zwiększenie sprzedaży przez chatboty może wpłynąć szybkie udzielanie odpowiedzi na pytania o produkt lub usługę. Podanie podstawowych informacji czy przesyłanie odsyłaczy do poszczególnych podstron to duże wsparcie dla kupujących. Ponadto, generowane leady automatycznie mogą być kwalifikowane zgodnie z ustalonymi priorytetami, a następnie dodawane do CRMu.

 

 

Identyfikacja grup klientów i zwiększanie wartości zamówień przez chatboty

 

Niewątpliwą zaletą automatycznych asystentów jest ich całodobowa dostępność. Klienci mogą o dowolnej porze skorzystać z jego usług. To duża przewaga nad żywym człowiekiem, która pozwala też identyfikować konsumentów preferujących niestandardowe godziny dokonywania zakupów. Chatboty pozwalają na personalizację przekazu do konkretnych osób na podstawie danych demograficznych. Przy następnych odwiedzinach na stronie klient może mieć wrażenie dłuższej znajomości z automatycznym asystentem. Na podstawie zdobytych danych, algorytmów chatboty mogą segmentować klientów.

Osoby odwiedzające e-commerce niekiedy czują się zdezorientowane przeglądając ofertę zawierającą tysiące produktów. W odnalezieniu się w gąszczu ofert może pomóc chatboty, który dodatkowo wpłynie na zwiększenie wartości zamówienia. Po dodaniu produktów do koszyka w okienku czatu zostaną zaproponowane popularne, podobne do wybranych lub uzupełniające pozycje z dostępnej oferty. Wskazanie konkretnych linków klientom w efekcie wpłynie na zwiększenie sprzedaży przez chatboty.

 

 

chatboty w kontakcie z klientem statystyki

 

 

Chatboty ratują porzucone koszyki i śledzą zachowania na stronie

 

Wiele sklepów internetowych zmaga się z wysokim odsetkiem porzuconych koszyków. Chatbot może się okazać receptą na minimalizację ich współczynnika. W momencie, gdy klient dodał produkty do koszyka, ale ich nie kupił, przy następnych odwiedzinach otrzyma przypomnienie. Automatyczny asystent wyświetli informację o ostatnich, niedokończonych zakupach, które czekają na realizację. Możliwości dotarcia do takich informacji często nie ma konsultant obsługujący klientów na infolinii. Dodatkowo na zwiększenie sprzedaży przez chatboty mogą wpłynąć proponowane promocje i rabaty na rzeczy, które zostały pozostawione w koszyku.

Jedną z większych zalet automatycznego asystenta jest to, że nigdy nie zapomina i jest bacznym obserwatorem zachowań klientów. Chatbot może zapamiętać profil konkretnego użytkownika, co znacząco przyspiesza proces sprzedaży. Obserwując zachowanie na stronie jest w stanie dostarczyć wielu pomocnych informacji o produktach/usługach. Przykładowo, długie przebywanie na jednej z podstron może świadczyć o niezdecydowaniu. W takiej sytuacji chatbot może wygenerować kilka argumentów skłaniających klienta do zakupu.

 

 

Integracja z płatnościami i przeprowadzanie ankiet zadowolenia klienta

 

Coraz więcej banków wykorzystuje chatboty do kontaktu z klientami i przeprowadzania podstawowych operacji. Nie trzeba było długo czekać, kiedy podobną integracją płatności zainteresują się właściciele sklepów internetowych. Klient za pośrednictwem czatu może zrealizować bezpieczną transakcję. W ten sposób nie musi przedzierać się przez kolejne podstrony, a pozostać w jednym oknie procesując zamówienie.

Na zwiększenie sprzedaży przez chatboty wpływają też przeprowadzane przez nich ankiety zadowolenia konsumentów. To niezwykle ważny etap kontaktu z kupującym. Na podstawie otrzymanych odpowiedzi możliwe jest zdobycie lojalności i utrzymanie klienta na dłużej. Stworzenie zaangażowania, pomiar uczuć, a przede wszystkim uchwycenie pomysłów na ulepszenie produktów i usług może w przyszłości wpłynąć na zwiększenie zysków. Jasne i zwięzłe pytania wygenerowane przez chatbota wyręczą z prowadzenia ankietyzacji przez konsultantów.

Przy obecnie dostępnych narzędziach możliwe jest spersonalizowanie aplikacji zastępujących żywego człowieka bez umiejętności programowania. Usprawnienie obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży przez chatboty pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Elektroniczny asystent, który obserwuje, słucha i reaguje na zachowania użytkowników wyprzedza potrzeby biznesowe. To prawdziwa innowacja, która sprawi, że klienci będą mogli zapoznać się z ofertą w dowolnym momencie.


Przeczytaj także:

Boty w Contact Center – rola, możliwości i korzyści z ich wdrożenia



Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu przesłania zamówionego e-booka oraz marketingu swoich usług. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności.