Technologia webRTC | Czym się charakteryzuje? | Systell
17760
post-template-default,single,single-post,postid-17760,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,cookies-not-set,extensive-vc-1.7.7,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-0.1.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive,evc-predefined-style
 

Technologia WebRTC w e-commerce

technologia_webrtc_systell

Technologia WebRTC w e-commerce

Polski rynek e-commerce znajduje się nieustannie w fazie kilkunastoprocentowego wzrostu. Według raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” z 2015 roku, ponad połowa Polaków przyznaje się robienia zakupów w sieci. Raport ten, wnosi wiele danych do analizy polskiego rynku e-commerce. Co więcej niektóre z nich, są szczególnie ważne dla obsługi klienta.

Klienci kupują w sieci, ponieważ często jest to tańszy, szybszy i wygodniejszy sposób na zakupy. Klienci w Internecie, szczególnie pokolenie Y, potrafią bardzo szybko zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące witryn, na których kupują. Zatem, niezwykle istotny dla rynku e-Commerce jest rozwój nowoczesnych i interaktywnych form obsługi. One sprawią, że dana witryna zakotwiczy się w umyśle kupującego, jako ta, na której warto robić zakupy.

Technologia_webRTC

Raport Gemius wskazuje, że jednymi z głównych napotykanych problemów przy dokonywaniu zakupów przez Internet są trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu (18% badanych). Kolejną barierą jest niewłaściwa obsługa klienta (12%). Dodatkowo 21% osób, które zadeklarowały, że nie kupują w sieci określiło, że możliwość porozmawiania o produkcie przez chat, wideochat lub infolinię, skłoniłoby ich do dokonania zakupów przez Internet.

Przyszłość należy do technologii webRTC

Powyższe dane wskazują na potrzebę stosowania innowacyjnych technologii w obsłudze klienta internetowego. Jedną z takich technologii jest webRTC, czyli możliwość komunikowania się bezpośrednio przez przeglądarkę internetową, bez konieczności instalowania jakichkolwiek aplikacji. Gotowym rozwiązaniem wykorzystującym technologię webRTC jest 3CX Webmeeting.

Jak działa wideokonferencja oparta o webRTC?

Technologia webRTC dostarcza niesamowitych możliwości dla rynku e-Commerce. Dzięki zastosowaniu narzędzia 3CX Webmeeting, klient będąc na stronie sklepu, może zadzwonić przez przeglądarkę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Co więcej, sklepy internetowe mogą z łatwością zatrzymać przy sobie klientów, którzy napotkali na pewne problemy z obsługą interfejsu. Poprzez 3CX Webmeeting, dany klient może poprosić obsługę sklepu o pomoc. Pracownicy sklepu połączą się wówczas z ekranem komputera klienta. Za zgodą klienta, obsługa sklepu może wykorzystać tzw. co-surfing, czyli przeprowadzić klienta przez cały proces zakupu. Dokładnie od wyszukania odpowiedniego produktu wraz z klientem, poprzez przeprocesowanie zakupu. Wszystko to jest możliwe dzięki bezpiecznemu, wirtualnemu połączeniu się z ekranem klienta.

Technologia webRTC przebojem wchodzi na polski rynek. Gotowe narzędzia takie jak 3CX Webmeeting można niezwykle szybko można uruchomić na stronie internetowej. Nasze doświadczenia i wdrożenia z narzędziami opartymi o webRTC utwierdzają nas w przekonaniu, że jest to przyszłość dla polskiego rynku e-Commerce.