Ankietowanie to zbieranie informacji o klientach na szeroką skalę, dotyczących ich upodobań, zadowolenia z obsługi lub kupionego produktu oraz zachowań konsumenckich. Do masowego przeprowadzania ankiet używa się systemu. Dobry system posiada funkcje tworzenia wielu ankiet, które są przyporządkowane do kampanii. Mogą one dotyczyć satysfakcji i zadowolenia klienta, badać ich preferencje zakupowe czy zbierać dane statystyczne.

Dlaczego warto sprawdzać opinie klientów?

 

Zyski Twojej firmy są w głównej mierze uzależnione od poziomu satysfakcji klientów. Jeżeli nie będą oni zadowoleni z jakości samych produktów lub usług, wówczas na pewno odejdą do konkurencji. Podobna sytuacja będzie mieć miejsce wtedy, gdy ich rozczarowanie wzbudzi jakość obsługi.

Przed osobą ankietującą wyświetla się panel z pytaniami. W ciągu zaznaczania kolejnych odpowiedzi, wyświetlane są następne pytania. Warunkiem pojawienia się kolejnego pytania jest zaznaczenie odpowiedzi na poprzednie. Tym sposobem, ankiety są kompletne. Na koniec serii ankiet lub po określonym czasie, system ma możliwość wygenerowania raportu z pozyskanych danych.

Zbieranie uwag i opinii klientów bezpośrednio wpływa na rozwój każdej firmy. Nie bez powodu światowe korporacje, przed wprowadzeniem produktu czy usługi, prowadzą szereg badań rynkowych, pytają swoich klientów o zdanie, po to aby ostatecznie osiągnąć sukces w sprzedaży. Jeśli chcesz przeprowadzać rzetelne ankiety, w określonym czasie, a wszystkie dane mieć zawsze pod ręką – wypróbuj system do przeprowadzania ankiet.

Powiązane:

System do ankiet

Outbound

Jak skutecznie komunikować się z klientem? Darmowy ebook do pobrania!

 

ankietowanie