Skrypt – najprościej rzecz ujmując jest to scenariusz rozmowy z klientem, który ma pomóc konsultantowi w wielu zadaniach, m.in. w sprzedaży telefonicznej. Skrypt ma różne rodzaje: dosłowny, przewodnik, scenariusz, plan kontaktu i inne.
 
Każdy posiada jakieś wady i zalety. Trudno powiedzieć, żeby któryś z nich był jednoznacznie lepszy od drugiego. Wszystkie rodzaje posiadają inne przeznaczenie. Dosłowny jest dobrym narzędziem dla nowych konsultantów i pomaga w segmentacji bazy użytkowników, natomiast przewodnik będzie odpowiedni dla bardziej doświadczonych telemarketerów. Tak więc warto stosować w centrum telefonicznym więcej niż tylko jeden rodzaj skryptu i dopasowywać go do doświadczenia telemarketera oraz celu, w osiągnięciu którego ma on pomóc.
 

Istotnym elementem jest, to aby system na którym pracuje konsultant, ułatwiał jego pracę. Dlatego skrypt, powinien wyświetlać się na monitorze agenta, w trakcie rozmowy z klientem. W ten sposób, pracownik call center, na bieżąco może uzupełniać odpowiedzi klienta, na zadane pytania. W łatwy sposób stworzy historię kontaktu i nie zapomni o ważnych szczegółach.

Najlepsze systemy do obsługi klienta, zawierają skryptery – kreatory skryptów. To bardzo wygodne rozwiązanie, zarówno dla producenta systemu jak i korzystającego. Takie narzędzie, powinno być łatwe w obsłudze. Tak jak ma to miejsce, w naszym systemie do obsługi klienta.

Jeżeli nadal szukasz rozwiązania dla swojego biura obsługi klienta – napisz do nas.

Powiązane słowa:

Call center

IVR

 

Skrypt