Co to jest Team Viewer?

team-viewer -slownik-pojec-systell
 

Team Viewer to oprogramowanie pomagające w spotkaniach online, dzieleniu się ekranem, tworzeniu konferencji internetowych i transferze plików między komputerami. Najczęściej wykorzystuje się je jako aplikację służącą do tworzenia pulpitu zdalnego. Do czego może się przydać taka funkcja? Przede wszystkim do zdalnej pomocy. Oznacza to np., że osoba telefonująca na helpdesk z problemem natury informatycznej nie musi być biegła w używaniu komputera, a mimo to uzyska ona pomoc. Wszystko zależy wtedy od kompetencji konsultanta, który na chwilę przejmuje kontrolę nad komputerem bądź smartfonem dzwoniącej osoby i tam samodzielnie naprawia problem. Jest to więc niezwykle przydatne narzędzie, jednak należy mieć na uwadze komu oddajemy władzę nad swoim komputerem! Pozwalajmy na to jedynie firmie, której w pełni ufamy, tak żeby nie zadziałała ona na naszą niekorzyść.

Zdalny dostęp i wsparcie na odległość

TeamViewer umożliwia sprawowanie kontroli, zarządzanie oraz monitorowanie zarówno komputerów, jak i urządzeń mobilnych oraz innych urządzeń sieciowych. Pomoc innemu użytkownikowi bądź naprawa jego urządzenia, dzięki TeamViewer możliwa jest z dowolnego miejsca i o każdej porze. Połączenie przez program TeamViewer jest nawiązywane przy użyciu automatycznie generowanych unikalnych identyfikatorów (numerów ID) i haseł. Przed każdym połączeniem serwery sieciowe TeamViewer sprawdzają ważność identyfikatorów obu punktów końcowych.

Zdalne rozwiązywanie problemów klientów

W firmach korzystających na co dzień z różnego typu programów i rozwiązań informatycznych, mogą zdarzać się problemy techniczne czy awarie, wymagające interwencji specjalisty. Często pomoc ta wymaga wglądu w komputer użytkownika. W niektórych sytuacjach, do momentu przybycia serwisanta na miejsce, wykonywanie zadań przez pracownika firmy może zostać utrudnione lub całkowicie uniemożliwione. Aby uniknąć takiej sytuacji, profesjonaliści pracujący w działach IT decydują się na korzystanie z TeamViewer. Dzięki temu mogą od razu zająć się zgłoszeniem klienta, zapewniając natychmiastową pomoc bez konieczności wizyty na miejscu, będącej działaniem czasochłonnym i generującym koszty. Istotnym aspektem korzystania z TeamViewer jest ponadto zmniejszenie ryzyka uszkodzenia urządzeń podczas ich transportu do punktów naprawczych. Znając korzyści, jakie daje TeamViewer, z programu tego korzysta również Systell, oferując swoim klientom natychmiastową pomoc i wsparcie.

Zdalny dostęp do komputera służbowego i serwerów

TeamViewer stanowi również rozwiązanie w sytuacji, gdy nastąpi konieczność pracy z domu lub wglądu w pliki znajdujące się na komputerze służbowym, który w danej chwili jest w biurze, a nie pod naszą ręką. Korzystając z TeamViewer możesz pracować efektywnie bez względu na to, gdzie się znajdujesz. Program umożliwia przeglądanie plików i korzystanie z aplikacji oraz programów na komputerze służbowym. Niewątpliwym atutem TeamViewer jest łatwość i szybkość rozwiązywania problemów. W sytuacjach awaryjnych, gdy konieczne jest połączenie się z własnym komputerem służbowym i uzyskanie dostępu do ważnych plików, które się na nim znajdują, a nie masz przy sobie laptopa – możesz skorzystać z aplikacji mobilnych TeamViewer. Dostępne są one dla systemów Android lub iOS. Wystarczy połączyć się z komputerem korzystając z urządzenia mobilnego. TeamViewer daje możliwość łączenia się z dowolnym urządzeniem z poziomu dowolnego urządzenia. Do innych często wskazywanych zalet TeamViewer należą również prosty w obsłudze interfejs użytkownika, łatwa konfiguracja oraz bezpieczna i szybka obsługa połączeń. Oprogramowanie ponadto daje możliwość prowadzenia rozmów oraz konferencji audio i wideo.

Dostępność TeamViewer

TeamViewer jest dostępny dla wszystkich komputerów posiadających systemy operacyjne, takie jak Microsoft Windows, Apple macOS oraz dystrybucji Linux. TeamViewer jest również dostępny dla smartfonów i tabletów z systemem Android lub systemem operacyjnym Apple iOS/iPadOS. Oprogramowanie dostępne jest dla wszystkich użytkowników do celów niekomercyjnych bezpłatnie. Oprogramowanie dostępne jest dla wszystkich użytkowników do celów niekomercyjnych bezpłatnie. W celu korzystania komercyjnego, niezbędne jest wykupienie odpowiedniego dla firmy wariantu wersji, którego cena zależy od liczby korzystających z programu użytkowników oraz liczby możliwych prowadzonych jednocześnie sesji.

Powiązane słowa:

wallboard

Skill based routing



Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu kontaktu telefonicznego lub mailowego w związku z zapytaniem. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności