Czy warto zbierać dane na temat swoich klientów? Przeczytaj, jakie korzyści daje tworzenie profilu klienta w contact center zarówno dla konsultantów, jak i dla klientów.

 

 

Co to jest profil klienta i do czego jest wykorzystywany w biznesie?

Im więcej zbierzesz informacji na temat klienta, tym lepiej go obsłużysz. Profilowanie klienta to zebranie podstawowych informacji na jego temat, w celu doskonalenia obsługi oraz sprzedaży. Konsultanci w contact center podczas obsługi klienta powinni mieć dostęp do możliwie dużej ilości danych na temat klienta. Profil powinien być ujednolicony oraz przejrzysty. Obecnie odchodzi się już od korzystania z wielu różnych systemów do obsługi klienta. Pożądany jest korzystanie z jednego systemu CRM, który wyświetli konsultantowi podstawowe dane w jednym miejscu. Single Customer View (SCV) pozwala na dużo szybsze poznanie informacji o kliencie. 

Konsultant, który będzie miał podgląd na wszystkie sprawy dotyczące danego klienta, obsłuży go szybciej i skuteczniej. Dzięki skutecznemu zebraniu danych o kliencie i wyświetleniu ich konsultantowi w odpowiedni sposób, podniesiesz jakość obsługi klienta, zmniejszysz czas potrzebny na rozwiązanie problemów i zwiększysz sprzedaż. 

 

Potrzeby klienta jako najistotniejszy element jego profilu

Profil klienta to nie tylko podstawowe dane osobowe. Zaawansowane profile klientów zawierają dużo więcej informacji, przede wszystkim dotyczących ich zachowań podczas zakupów. Dzięki nim dowiesz się, czego Twoi klienci szukają, co najczęściej kupują, a także w którym momencie i dlaczego rezygnują z zakupów. Profilowanie klientów pozwala zatem także na poprawę opisu poszczególnych produktów czy usług na Twojej stronie internetowej. Na podstawie zachowania poszczególnych klientów uzyskasz odpowiedzi na takie pytania, jak:

  •  czym kierują się Twoi klienci podczas zakupów,
  •  jak dane demograficzne wpływają na ich decyzje zakupowe,
  •  jakie są ich upodobania i przyzwyczajenia,
  •  jak materiały promocyjne wpływają na ich decyzje.  

Dzięki umiejętnemu zbieraniu i analizowaniu takich danych, możesz nie tylko skutecznie zwiększyć sprzedaż, lecz także zwiększysz zaufanie do swojej marki i zdobędziesz nowych klientów. 

 

Profil klienta jako element systemu contact center

Profil klienta ma szczególne znaczenie dla konsultantów w contact center. Praca na pojedynczym widoku profilu klienta sprawia, że ich praca staje się bardziej efektywna. Konsultant nie traci czasu na szukanie odpowiednich informacji w różnych oknach czy systemach – wszystko ma w jednym miejscu. W Systell Contact Center agenci oprócz podstawowych danych klienta widzą także inne niezbędne do pracy informacje. W jednym miejscu widzą kiedy i w jakiej sprawie klient się z Wami kontaktował oraz z jakiego kanału komunikacji korzystał. Konsultant widzi też daty innych interakcji, takich, jak zgłoszenia serwisowe, zakupy, czy dokonane płatności. Dzięki dostępowi do tych informacji od razu po otwarciu danych klienta, Twoi konsultanci będą bardziej efektywni, a jakość obsługi klienta zdecydowanie się podniesie. Profil klienta to również potężne narzędzie sprzedażowe – dzięki badaniu zachowań klientów, stworzysz skuteczne kampanie stworzone pod konkretne grupy klientów. 

 

 

Profil klienta w contact center