Co to jest CRM?

 
 
CRM (z ang. customer relationship management) to system informatyczny wspomagający i automatyzujący działania dotyczące obsługi klienta. Stworzony w odpowiedni sposób zapewnia wsparcie każdego etapu relacji z klientem, od identyfikacji jego potrzeb, aż po działania posprzedażowe. Rozróżnić można trzy rodzaje CRM:
  • Interaktywny – ma za zadanie obsługę wszystkich kanałów komunikacji, którymi klienci będą się z firmą kontaktować, inaczej można go określić jako contact center.
  • Operacyjny – ma on za zadanie zbierać informację o kliencie, tak aby zagwarantować mu pełną obsługę.
  • Analityczny – dzięki niemu dokonywane są wszelkie analizy danych o kliencie, można m.in. przeprowadzić segmentację klientów lub też zbadać ich wartość.

 

Jak widać, są to niejednokrotnie bardzo rozbudowane systemy, które warto świadomie wdrażać w swojej firmie. Jakie są jego dodatkowe zalety?

  1. Dzięki naszemu systemowi CRM, skontaktujesz się z klientem m.in. poprzez telefon, mail, SMS, chat, czy Facebook.
  2. Możesz prowadzić notatki i formularze do zbierania danych.
  3. Automatyzacja takich procesów jak wysyłka maila z ofertą, czy SMS z potwierdzeniem umówionego spotkania handlowego.
  4. Dział Serwisu i Reklamacji może rejestrować i rozpatrywać wpływające do firmy reklamacje i zgłoszenia serwisowe.

 

Poczytaj więcej:

Dopasowany system CRM lub skontaktuj się z nami!

 

Powiązane artykuły:

Identyfikacja klienta w CRM – co można zyskać tworząc bazę klientów?

Jak ograniczyć koszty prowadzenia contact center, dzięki CRM?

 

CRM