Voicebot

co to jest voicebot-slownik-pojec-systell
 
 

Co to jest voicebot?


Voicebot to oprogamowanie służące do głosowego komunikowania się z użytkownikami. Jego podstawową cechą jest wykorzystywanie modułu rozpoznawania i syntezy mowy oraz udzielanie na tej podstawie odpowiedzi na pytania lub wykonywanie poleceń. Działanie voicebota opiera się na wybranym systemie uczenia się. Pierwszym z nich jest stosowanie wprowadzonych wcześniej zestawów reguł, które bot wykorzystuje przy udzielaniu odpowiedzi. Drugi sposób – neuronowy – to inteligentne uczenie się (machine learning).

 
voiceboty systell contact center
 

Popularne voiceboty


Najpopularniejszą, wykorzystywaną w biznesie grupą voicebotów są boty telefoniczne. W życiu codziennym natomiast, jako konsumenci coraz częściej spotykamy się z wykorzystaniem asystentów głosowych, takich jak: Google Asystent (przeznaczony dla posiadaczy urządzeń opartych na Androidzie), Siri (jako część systemów operacyjnych Apple), czy Alexa (voicebot firmy Amazon).
 

Jakie są funkcje voicebota w call i contact center?


W systemach call center i contact center wykorzystuje się voiceboty telefoniczne. Automatyzują one proces komunikacji w sytuacjach związanych z obsługą klienta. Znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie mogą zastąpić człowieka – w pracy rutynowej i czasochłonnej, usystematyzowanej według czynności powtarzalnych, dających się ująć w formie warunków, po których spełnieniu musi nastąpić określone działanie. Voicebot jest narzędziem skutecznie wykorzystywanym przy podejmowaniu i weryfikacji połączenia. Jest również stosowany m.in. w obsłudze reklamacji, systemie infolinii, helpdesku. Voiceboty perfekcyjnie sprawdzą się w procesie ankietowania klientów oraz przy utrzymywaniu stałych, rutynowych kontaktów z klientem, np. w procesie pozyskiwania zamówień od stałych klientów, jak również przy systematycznym, okresowym zbieraniu informacji o zużyciu przez klientów dostarczanych im materiałów, energii i innych zasobów.
 
 
 
voicebot i głosowy asystent statystyki
 

Zastosowanie voicebotów w biznesie


Umawianie wizyt – voiceboty zastępują konsultantów przy rutynowych czynnościach związanych z umawianiem, potwierdzaniem i przekładaniem terminów wizyt i spotkań. Doskonale sprawdza się w branży medycznej, beauty, czy eventowej. Kontrola i przypominanie o spłacie kredytu – voiceboty są popularnym rozwiązaniem w branży finansowej i windykacyjnej. Wspierają proces komunikacji z klientem, przypominając mu o terminie raty, wysokości zadłużenia czy pozyskiwaniu deklaracji zapłaty zobowiązania. Wsparcie sprzedaży – voiceboty wykorzystywane są do realizacji kampanii marketingowych, akcji promocyjnych i pozyskiwania zamówień. Ich zadaniem jest telefoniczne powiadomienie klienta o nadchodzących, bądź bieżących promocjach. Voiceboty odciążają obsługę sprzedażową w informowaniu klientów o warunkach zakupu i reklamacji. Ponadto, coraz więcej sklepów korzysta z voicebotów w procesie pozyskiwania zamówień.
 

Korzyści z wdrożenia voicebota w firmie


Voicebot zwiększa efektywność call / contact center. Pracuje 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Może realizować wiele połączeń jednocześnie. Więcej informacji o kliencie – voicebot udziela informacji na podstawie wdrożonych zestawów reguł. Nie ogranicza się jednak wyłącznie do posiadanej bazy wiedzy, lecz stopniowo poszerza ją o kolejne informacje istotne w obsłudze klienta. Niższe koszty prowadzenia firmy – voiceboty zastępują konsultantów w coraz większym zakresie działań i rodzajów obsługiwanych spraw. Dzięki nim możliwa jest znacząca redukcja kosztów prowadzenia contact center, w tym kosztów wynagrodzeń i szkoleń. Lepsze doświadczenia klienta – błyskawiczne podejmowanie połączeń przychodzących i szybka inicjacja obsługi klienta należą do najistotniejszych warunków budowania pozytywnych doświadczeń klienta. Tego rodzaju zadania idealnie wypełnia voicebot.
 


Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu przesłania zamówionego e-booka oraz marketingu swoich usług. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności.