Nowa jakość obsługi dla e-commerce | SYSTELL
18248
post-template-default,single,single-post,postid-18248,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,cookies-not-set,extensive-vc-1.7.7,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-0.1.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive,evc-predefined-style
 

Nowa jakość obsługi dla e-commerce

webRTC-w-e-commerce

Nowa jakość obsługi dla e-commerce

E-commerce w Polsce

Polski rynek e-Commerce znajduje się nieustannie w fazie kilkunastoprocentowego wzrostu. Według raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” z 2015 roku, ponad połowa Polaków przyznaje się robienia zakupów w sieci. Spośród wielu niezwykle ciekawych danych,  jakie ww. raport wnosi do analizy polskiego rynku e-commerce, niezwykle ważne są kwestie dotyczące obsługi klienta.

Klienci kupują w sieci, ponieważ często jest to tańszy, szybszy i wygodniejszy sposób na dokonywanie zakupów – mówi Kacper Kwiatkowski, product manager w firmie SysTell, dostarczającej skuteczne narzędzia do komunikacji z klientami – Kupujący w Internecie, szczególnie ci młodzi, należący do Pokolenia Y, potrafią bardzo szybko zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące witryn, na których dokonują zakupów. Niezwykle istotny dla runku e-Commerce jest zatem rozwój wszelkich nowoczesnych i interaktywnych form obsługi, które sprawią, że dana witryna zakotwiczy się w umyśle kupującego, jako ta, na której warto robić zakupy.

Raport Gemius wskazuje między innymi, że jednymi z głównych napotykanych problemów przy dokonywaniu zakupów przez Internet są trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu (18% badanych). Kolejną barierą jest niewłaściwa obsługa klienta (12%). Dodatkowo 21% osób, które zadeklarowały, że nie kupują w sieci określiło, że możliwość porozmawiania o produkcie przez chat, videochat lub infolinię, skłoniłoby ich do dokonania zakupów przez Internet.

Technologia webRTC

Przyszłość należy do webRTC

Powyższe dane wskazują na potrzebę stosowania innowacyjnych technologii w obsłudze klienta internetowego. Jedną z takich technologii jest webRTC, czyli możliwość komunikowania się bezpośrednio przez przeglądarkę internetową, bez konieczności instalowania jakichkolwiek aplikacji. Gotowym rozwiązaniem wykorzystującym technologię webRTC jest 3CX Webmeeting.


Jak działa 3CX Webmeeting oparty o webRTC

Technologia webRTC dostarcza niesamowitych możliwości dla rynku e-Commerce. Dzięki zastosowaniu narzędzia 3CX Webmeeting, klient będąc na stronie sklepu, jeśli tylko będzie miał potrzebę zadzwonienia do sklepu, może zadzwonić przez przeglądarkę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Co więcej, sklepy internetowe mogą z łatwością zatrzymać przy sobie klientów, którzy napotkali na pewne problemy z obsługą interfejsu. Poprzez 3CX Webmeeting, dany klient może poprosić obsługę sklepu o pomoc. Pracownicy sklepu połączą się wówczas z ekranem komputera klienta. Za zgodą klienta, obsługa sklepu może wykorzystać tzw. co-surfing, czyli przeprowadzić klienta przez cały proces zakupu od wyszukania odpowiedniego produktu wraz z klientem, poprzez przeprocesowanie zakupu. Wszystko to jest możliwe dzięki bezpiecznemu, wirtualnemu połączeniu się z ekranem klienta.

Technologia webRTC przebojem wchodzi na polski rynek. Gotowe narzędzia takie jak 3CX Webmeeting można niezwykle szybko można uruchomić na stronie internetowej. Nasze doświadczenia i wdrożenia z narzędziami opartymi o webRTC utwierdzają nas w przekonaniu, że jest to przyszłość dla polskiego rynku e-Commerce – dodaje Kacper Kwiatkowski z SysTell.