Marketing relacji – jak go rozwijać dzięki contact center i dlaczego warto to robić?

Marketing relacji w contact center - jak i dlaczego warto go rozwijać

Marketing relacji – jak go rozwijać dzięki contact center i dlaczego warto to robić?

Marketing relacji to podstawa współczesnego biznesu. Poznaj funkcje contact center, które możesz wykorzystać w budowaniu indywidualnych więzi z klientami. 

Czym jest marketing relacji?


Marketing jest dziedziną, którą samą w sobie nie można określić mianem jednorodnej. W jego ramach na szczególną uwagę zasługuje nurt dotyczący indywidualnej komunikacji z każdym klientem. Mowa o marketingu relacji, zwanego też partnerskim, związków czy powiązań. Za jego główny cel stawia się budowę, podtrzymanie i rozwój relacji między klientem a firmą. Na wspomnianym rozwoju powinna korzystać każda ze stron.


To co odróżnia marketing relacji od tradycyjnego nurtu, to przede wszystkim jego zasięg. To nigdy nie jest jeden i ten sam przekaz do wszystkich klientów. Wręcz przeciwnie, marketing partnerski pomaga w uzyskaniu odpowiedzi na różnorodne potrzeby określonych segmentów danego rynku. Na podstawie uzyskanej informacji zwrotnej, wglądu w reakcję klienta możliwe jest skuteczne zidentyfikowanie i reagowanie preferencji danego konsumenta.

 

Główne zadania marketingu relacji


Marketing relacji nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym biznesie. Ma to swoje logiczne uzasadnienie, gdyż prostszym i bardziej ekonomicznym zabiegiem jest podtrzymanie lojalności stałego klienta niż zdobycie uznania u potencjalnie nowego. Jeśli lojalny konsument w żaden sposób nie zawiedzie się na produktach i usługach firmy, to raczej nie skorzysta z propozycji konkurencji. Ponadto bardzo możliwe, że poleci markę swoim znajomym. Marketing relacji stawia w centrum klienta i jego zainteresowania. Zwiększenie zadowolenia i lojalności klienta jest możliwe za sprawą ujęcia w komunikacji punktu widzenia konsumenta, a nie nadawcy.

  buduj relacje z klientami w contact center omnichannel    


Zrozumienie potrzeb poprzez personalizację dróg dotarcia do osób zainteresowanych produktami lub usługami wyraźnie skraca proces sprzedaży. Przekazanie konkretnych treści do odpowiednich grup odbiorców jest równoznaczne z uzyskaniem lepszych wyników przez handlowców i konsultantów. Tym samym obniżeniu ulegają koszty sprzedaży. Nie ma konieczności przedstawiania kolejnych ofert. Mniej kampanii marketingowych, a w przypadku call i contact center – ograniczony telemarketing, to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale i czasu!

 

Funkcje contact center, które wspierają marketing relacji

 


Wiele firm nie ma pojęcia, że narzędzia, które można wykorzystać w ramach długofalowych działań marketingu relacji są na wyciągnięcie ręki! W naszej ofercie nie brakuje tego typu rozwiązań. Pierwszym przykładem z brzegu są możliwości jakie uzyskuje się poprzez połączenie CRM z contact center. Dane klienta, historia kontaktów z nim w bazie CRM pozwala na szybsze stworzenie dopasowanych ofert. Warto też zwrócić uwagę na możliwą automatyzację procesów biznesowych, co znacząco ułatwia codzienną pracę konsultantów. Zintegrowane systemy CRM z contact center to możliwość komunikacji omnichannel i zaprojektowanie indywidualnych procesów sprzedaży dla poszczególnych grup klientów.

 


Marketing relacji to odpowiadanie na potrzeby i zgłoszenia konsumentów. W ich zbieraniu idealnym wsparciem może być nasz program do ankiet. Formularze wypełnione przez klientów to kopalnia wiedzy, dzięki której możliwe jest lepsze dopasowanie produktów i usług. Odbiorcy sami zauważą, że ich prośby zostały wysłuchane, co ich przyciągnie, a może doprowadzić do tego, że staną się ambasadorami marki! W koncentrowaniu uwagi na klientach niezawodny będzie Systell Contact Center. Nasze oprogramowanie do wielokanałowej obsługi przyspieszy tempo pracy konsultantów. Wszystkie niezbędne informacje dostępne są z poziomu jednego panelu, co pozwala na zachowanie ładu i przemyślanej dystrybucji zadań w contact center.

 

Korzyści wynikające z wykorzystania contact center do marketingu relacji

  Osiągnięcie wyższego poziomu marketingu relacji to szybsze efekty, niższe koszty, a przede wszystkim więcej danych o klientach do wykorzystania w dowolnym czasie. Pomaga to w monetyzacji już rozpoczętych relacji, zachęcania do zakupu osób, w które zdobycie zaufania już zainwestowano. Co więcej, marketing partnerski niesie ze sobą obietnicę wyższej wartości koszyka zakupowego. Możliwe, że lojalni klienci nie tylko będą dokonywać systematycznych zakupów, ale też w przypadku wpadek PR-owych staną w obronie marki.

 


Komunikacja marketingowa już dawno przestała być bezosobową informacją przekazywaną przez przedsiębiorcę. Marketing relacji wytycza nowe, zindywidualizowane i dwukierunkowe ścieżki kontaktu z odbiorcami usług i produktów. To znakomity sposób na generowanie leadów oraz dokładne zdefiniowanie potrzeb i oczekiwań. To wyjątkowo istotne na niezwykle konkurencyjnym rynku. Chcąc uzyskać najlepsze rezultaty na pierwszym miejscu należy postawić w szczególności pragnienia konsumentów.

 


Przeczytaj także:

Jak budować relacje z klientami za pomocą aplikacji call center

Poznaj najważniejsze zasady i standardy profesjonalnej obsługi klienta

 



Zapraszamy do kontaktu

doradzimy Tobie najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

kontakt-obrazek

      Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny lub mailowy w celu prezentowania ofert Systell. Dane administruje Systell Sp. z o.o. sp.k. w celu kontaktu telefonicznego lub mailowego w związku z zapytaniem. Masz prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, wycofania zgody oraz złożenia skargi do UODO. Szczegóły w Polityce prywatności