Organizacja skutecznego działu sprzedaży – od czego ją zacząć? Jakie narzędzia będą Ci potrzebne oraz w jaki sposób z nich korzystać? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego tekstu!

 

Z tego wpisu dowiesz się:

 

Chcesz poznać skuteczny system zarządzania sprzedażą? Odwiedź stronę: system contact center do prowadzenia skutecznej sprzedaży.

 

Wiedza o kliencie – solidna baza skutecznego działu sprzedaży!

 

Czy istnieje sposób, który w magiczny sposób pozwala zorganizować skuteczny dział sprzedaży? Czy oprócz miłej rozmowy z klientem, można zrobić coś jeszcze, żeby przekonać go do zakupu? Zdecydowanie tak! I bynajmniej nie ma w tym nic magicznego! Podstawą dzisiejszej skutecznej obsługi klienta jest jak największa wiedza o nim. Nie mówimy tu oczywiście o szpiegowaniu, lecz o bardziej przyziemnym procesie – pozyskiwaniu i przechowywaniu danych. Zapisywanie w jednym miejscu wszelkich interakcji z klientem, niezależnie od kanału kontaktu, jest kluczowe dla skutecznej sprzedaży.

Dlaczego to takie ważne? Podstawowa wiedza o kliencie pozwala konsultantowi pozyskać informacje na jego temat jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy. Odpowiednio przygotowane notatki w CRM pozwolą Twoim konsultantom zyskać pewną przewagę nad klientem – np. zobaczyć jego ostatnie zakupy, wiadomości na czacie lub przez email. Dzięki temu Twoi agenci z działu sprzedaży będą mogli pozytywnie zaskoczyć klienta podczas rozmowy, co przełoży się na lepszą skuteczność całego działu sprzedaży.

 

Jakie narzędzia wspierają zarządzanie pracą w dziale sprzedaży?

 

Zanim Ty i Twój zespół zostaniecie rekinami sprzedaży, najpierw trzeba zaplanować pewne procesy, żeby móc je później z powodzeniem egzekwować. Nie wiesz od czego zacząć? Na szczęście istnieją nowoczesne systemy, takie jak Systell Contact Center, które są wyposażone w odpowiednie do tego narzędzia.

Systell Contact Center pozwala na tworzenie całych procesów obsługi np. obsługi dużej liczby zamówień, przetwarzaniu większych ilości reklamacji itp. Dzięki pomocy systemu każdy pracownik ma łatwiejsze zadanie – podział poszczególnych czynności na etapy pozwoli dostosować każdą czynność do możliwości poszczególnych działów. Samo planowanie to jednak nie wszystko. Wykorzystanie odpowiednich procesów umożliwia zatem lepszą organizację pracy w firmie.

 

Automatyzacja sprzedaży w Contact Center

 

 

Drugim, równie ważnym elementem systemu Contact Center jest automatyzacja procesów. Dzięki niej część pracy wykonuje za ludzi system – np. odpowiednio skonfigurowany chat lub infolinia mogą zastąpić konsultantów przy odpowiedziach na najczęściej zadawane pytania. Odciąży to Twoich pracowników, a klienci będą zadowoleni z szybkiej i trafnej odpowiedzi. Zaletą automatyzacji jest także możliwość „uczenia się” na błędach i ich eliminacji w przyszłości.

 

Automatyzacja – dzieli i rządzi

 

Organizacja skutecznego działu sprzedaży wykorzystuje proces automatyzacji niezwykle szeroko. Dzięki nowej technologii, można zagospodarować pracę konsultantów w jeszcze bardziej efektywny sposób niż dotychczas. Automatyzacja pozwala bowiem nie tylko odciążyć pracowników z prostych zadań, lecz także przekierować zadania wymagające ludzkiej ingerencji na poszczególne osoby.

Jeśli na infolinię dzwoni stały klient, system zadba o to, żeby jego połączenie trafiło do przypisanego do niego konsultanta (opiekuna klienta). Jeśli dzwoni klient obcojęzyczny, system automatycznie przypisze agenta posługującego się jego językiem. W skrócie – system potrafi przypisać zadanie poszczególnym konsultantom w zależności od ich kompetencji i umiejętności.

Mechanizm procesowości i automatyzacji podobnie działa w kampaniach wychodzących. Jeśli zależy ci na klientach z dużym potencjałem sprzedażowym, system wytypuje klientów z bogatą historią zakupów w twojej firmie. Dzięki temu szybciej osiągniesz cele sprzedażowe.

 

Monitoruj i raportuj!

 

Lejek sprzedażowy towarzyszy działom handlowym nie od dziś. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, wykorzystanie lejka jest dużo prostsze i dostarcza o wiele więcej danych. Przede wszystkim na bieżąco można kontrolować pracę swoich sprzedawców. I to dosłownie! Dzięki monitorowaniu statystyk w czasie rzeczywistym, możesz wpływać i reagować na to, co dzieje się w dziale sprzedaży. Jest to doskonałe narzędzie dla menedżera, który dzięki możliwości śledzenia postępów pracy może realnie wpłynąć na zespół.

Kolejnym narzędziem w rękach menedżerów contact center są raporty. W Systell Contact Center masz możliwość generowania raportów w dowolnym momencie – także poza biurem, na urządzeniu mobilnym. W każdej chwili sprawdzisz efektywność Twoich konsultantów – liczbę połączeń wychodzących, liczbę nieodebranych itp. Raporty to świetny materiał do analizy, dzięki której poprawisz powtarzające się błędy oraz stworzysz ścieżki obsługi dla Twoich klientów!