Telefonia VOIP – dopasowana do użytkowników i indywidualnych potrzeb twojej firmy. Dowiedz się od czego zacząć zanim zainwestujesz w nową generację telefonii dla biznesu.

 

Telefonia VOIP – transformacja zaczyna się od ludzi

W pełni zintegrowana, wydajna i przyjazna dla użytkowników technologia VOIP pomaga osiągać lepsze wyniki biznesowe, a tym samym poprawia efektywność całej firmy. Pierwszym elementem skutecznego wdrożenia usług telefonii internetowej jest dostosowanie rodzaju urządzeń do liczby użytkowników, ich poszczególnych kwalifikacji, zadań, zajmowanych przez nich lokalizacji i potrzeb. Przykładowo pracownicy działu handlowego będą potrzebowali innych rozwiązań niż te dla osób wykonujących swoje obowiązki w magazynie.

Znając liczbę oraz potrzeby użytkowników, poznamy skalę wdrażanej telefonii VOIP w firmie. W następnym kroku powinniśmy zdecydować, czy pracownicy będą korzystać z fizycznych zakończeń sieciowych czy z aplikacji instalowanej na komputery, smartfony i tablety. To kwestia kluczowa dla mobilności pracowników oraz ich efektywności. Pamiętajmy, że część personelu może pracować przy biurkach, ale są też osoby, których charakter pracy wiąże się z ciągłym przemieszczaniem. Warto wziąć pod uwagę sytuacje losowe, które mogą przydarzyć się z dnia na dzień.

 

Centrala tradycyjna czy wirtualna?

W wielu firmach stosowane są stacjonarne centrale telefoniczne. Korzystanie z nich jest możliwe poprzez telefonów połączonych przewodami. Tradycyjną linią zarządza operator telekomunikacyjny, od którego uzależniona jest jakość i koszt usług. Zdecydowanie więcej możliwości gwarantuje telefonia VOIP. Cechuje ją wcześniej wspomniana mobilność, która polega na przypisaniu numeru do użytkownika, a nie do linii telefonicznej. Jednak to nie wszystkie przewagi tego rozwiązania.

 

Funkcje telefonii internetowej szczególnie przydatne w biznesie

Telefonia internetowa to szereg innowacyjnych funkcjonalności, które przekładają się nie tylko na efekty pracy konsultantów, ale też ekonomię prowadzonego biznesu. Do dyspozycji mamy m.in. menu głosowe, nagrywanie rozmów, wideokonferencje, przekierowywanie i kolejkowanie połączeń. Dodatkowo, wykorzystując szczegółowe raporty, możemy przeprowadzić bardzo dokładne analizy oraz monitorować jakość przeprowadzanych rozmów. Spore możliwości oferuje konfiguracja schematu menu IVR, która pozwala na opracowanie procesów obsługi zwiększających satysfakcję klientów. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie funkcje ma wirtualna centrala, przeczytaj także: Wirtualna centrala – 7 funkcji, które wspierają rozwój Twojej firmy

 

Telefonia VOIP a wymagania sprzętowe

W ostatnim kroku wdrażania VOIP w firmie należy dokonać wyboru urządzeń opartego o specyfikację fizyczną oraz techniczną. Warto wziąć pod uwagę rodzaje i ilość portów, możliwość podłączenia słuchawek, sposób montowania aparatów. Z kolei strona techniczna uzależniona jest od operatora VOIP. Istotny w ramach tej inwestycji jest sposób dostarczania usług, obsługiwane kodeki oraz rodzaj oferowanego wsparcia w kontekście mechanizmów poprawiających jakość i bezpieczeństwo użytkowania telefonii internetowej. Odpowiednia selekcja, obserwacja i wyciąganie wniosków z przeprowadzonych testów pozwoli na pomyślne wdrożenie telefonii internetowej. Podejście z głową do tej innowacji w krótkim czasie, z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty dla przedsiębiorstwa.

 

Zobacz też:

Co to jest wirtualna centrala VOIP