Co to jest customer Experience

Customer Experience to suma wszystkich doświadczeń, które klient wiąże z daną firmą. Mogą one być pozytywne lub negatywne. W ostatnich latach kładzie się bardzo duży nacisk na to pojęcie. Co więcej, ten trend za granicą istnieje już od dawna. Aktualnie w Polsce staje się równie popularny. Dowodem tego, mogą być specjalne firmy, zajmujące się tylko projektowaniem ,,doświadczeniem konsumenta”.

Czy wiesz, że…
Aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze.

Jako, że Customer Experience buduje się przy każdym kontakcie klienta z marką należy pamiętać, aby zawsze dbać o idealną obsługę klienta. Stąd niezwykle ważne jest odpowiednie wykreowanie każdego miejsca, gdzie istnieje komunikacja z konsumentem. Konsultant w centrali telefonicznej, sprzedawca w sklepie – te obszary silnie wpływają na wizerunek firmy oraz marki, dlatego należy na nie położyć duży nacisk.

Przeczytaj więcej na temat budowania doświadczeń klienta – Customer Experience:

5 zasad budowania pozytywnego Customer Experience

Jak zbudować lojalność współczesnego klienta?

Jak nie stracić jakości obsługi w Call Center?