Co to jest KPI?
Key Performance Indicators (KPI)– narzędzie kontroli managerskiej. Pozwalają szybko i pewnie podejmować decyzje, planować i nadawać priorytety działaniom oraz reagować na pojawiające się problemy czy odstępstwa. Wspierają również osiąganie celów operacyjnych i biznesowych przez organizacje. KPI – to mierniki, które wskazują poziom realizacji celów organizacji. Są to źródła obiektywnej informacji o postępach w wykonaniu danego zadania, będą więc one pełniły także ważną funkcję wewnątrz firmy. Znacząco pomagają menadżerom podejmować szybciej decyzje, kontrolować koszty, nadawać priorytety danym zadaniom i wiele innych.
Jak łatwo zauważyć wskaźniki mogą pomóc w wielu obszarach, dlatego warte są zastosowania w każdej firmie. Co możesz poprawić dzięki monitorowaniu KPI?
- Czas operacji lub transakcji.
- Poziom satysfakcji klienta.
- Procent terminowości dostaw.
- Liczbę reklamacji.
Powiązane słowa: