Co to jest Livechat?


Livechat (czat na żywo) umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym z klientami przebywającymi na naszej stronie www. Jest to narzędzie służące do internetowej obsługi klientów. Do przeprowadzania takich rozmów, niezbędne jest narzędzie dedykowane internetowej obsłudze. To kolejny kanał komunikacji, będący częścią omnichannel, który poszerza możliwości biznesu w zakresie zdobywania leadów. Według badania przeprowadzonego przez Software Advice ponad połowa osób przyznaje się do korzystania z tej formy komunikacji w internecie. Jest ona szczególnie preferowana przez osoby stosunkowo młode. Wśród osób w wieku do 34 lat Livechat jest tylko nieznacznie rzadziej wybieraną formą kontaktu niż telefon. Jest to bardzo przyjazne dla klienta narzędzie, ponieważ wysyłając pytanie przez czat, otrzymuje on niemalże natychmiastową odpowiedź. Nie musi kontaktować się oficjalną drogą przez mniej responsywne formularze kontaktowe czy oczekiwać na infolinii. Mając krótkie pytanie, szybka odpowiedź przez livechat rozwieje jego wątpliwości.
 

Zalety livechat’a

 
Jest to bardzo przyjazne dla klienta narzędzie, ponieważ wysyłając pytanie przez czat, otrzymuje on niemalże natychmiastową odpowiedź. Nie musi kontaktować się oficjalną drogą przez mniej responsywne formularze kontaktowe czy oczekiwać na infolinii. Mając krótkie pytanie, szybka odpowiedź przez livechat rozwieje jego wątpliwości.
 

Jakie narzędzia powinien zawierać livechat?

  • Informację o odwiedzającym
  • Czat proaktywny
  • Przesyłanie plików
  • Powiązanie komunikacji z klientem
  • Transfer, konferencja, szeptanie
  • Notyfikacje

Jakie są możliwości personalizacji?

  • Dostosowanie wyglądu chat do strony
  • Tematy kolorystyczne
  • Logo firmy
  • Personalizacja CSS
  • Profile agentów
  • Pozycja na stronie + tryby uruchomienia

Dla 85% młodych klientów livechat to najbardziej pożądana forma kontaktu. 90% kupujących za pomocą live chat, dokonuje zakupów w godzinach pracy. Uruchom nowy kanał sprzedaży i docieraj do potencjalnych grup klientów. Korzystaj z funkcji proactive chat – 79% odwiedzających strony akceptuje tę formę zaproszenia do rozmowy. Zwiększ sprzedaż – dla 54% firm live chat powiększył sprzedaż o 20%.
 

Podstawowe funkcje oprogramowania LiveChat


LiveChat pozwala przeprowadzić efektywną rozmowę z użytkownikiem na stronie. Umożliwia podglądanie pisanej wiadomości jeszcze przed jej wysłaniem do konsultanta, wysyłanie wcześniej opracowanych odpowiedzi na często powtarzające się pytania, rozpoznanie użytkownika (np. jego danych geolokalizacyjnych), etc.

Livechat wzbogacony jest o interesujące statystyki, dzięki któremu zmobilizujesz swój zespół do sprawnego odpowiadania klientom. Zobaczysz, w jakie dni otrzymujesz najwięcej czatów oraz system wyliczy ile czasu średnio zajmuje Ci odpowiedź.

 

Jakie firmy korzystają w możliwości LiveChat?

 
Z oprogramowania LiveChat korzysta 8000 organizacji na świecie, w tym duże i małe przedsiębiorstwa, a zwłaszcza bankowość, sklepy internetowe, firmy usługowe a wśród nich są m.in. Bosch, ING, Kaspersky Lab, Philips, Samsung i UNICEF (źródło).Ważnym elementem przy wdrożeniu LiveChat jest powiązanie aplikacji z całością systemu Contact Center zgodnie z zasadą tzw. omnichannel. Dzięki czemu agenci mogą identyfikować klientów bezpośrednio w bazie, podpinać kontakt do konkretnych spraw. Podczas rozmowy przez LiveChat klient może przesłać plik do konsultanta.
 

Jak zainstalować LiveChat na swojej stronie?


Systell jest oficjalnym dystrybutorem LiveChat. Aby skorzystać z programu zgłoś swoje zapytanie do specjalistów, którzy wdrażają to rozwiązanie.

Wykorzystując LiveChat w naszym systemie, wzbogacasz wielokanałową komunikację o kolejny sposób kontaktowania się z klientami. Możesz prowadzić wiele rozmów na raz, niezależnie od tego skąd przyszły. Możesz odpowiadać na wiadomości ze strony internetowej – za pośrednictwem LiveChatu, z Messengera, odpisywać na maile np. z Outlooka i wiele więcej.

 

Powiązane artykuły:

Trendy w Contact Center w 2022 r.

7 sposobów na zwiększenie sprzedaży przez chatboty

Czym jest automatyzacja obsługi klienta i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

 

Livechat