Multichannel to połączenie kilku miejsc kontaktu klienta z firmą. Ostatnimi czasy powiększyła się liczba kanałów, przez które można sprzedać produkt. W związku z tym, na potrzeby nazwania nowego zjawiska, powstało pojęcie multichannel. Oznacza to możliwość kupna towaru w więcej niż jednym kanale sprzedaży. Dokładnie mówiąc, sprzedaż nie odbywa się już tylko w punkcie stacjonarnym lub poprzez internet, ale obsługiwane są oba te kanały. Jest to coraz częstsze działanie większych przedsiębiorstw. Od dawna już mogliśmy się spotkać z tym, że w ten sposób klienci mogą kupić elektronikę, odzież, bilety, meble itd. Ponadto teraz multichannel, dotyczy także produktów spożywczych. Wygląda na to, że nie ma towaru, którego nie dałoby się sprzedawać w internecie. Dlatego warto być zaznajomionym z tym modelem, gdyż coraz więcej przedsiębiorstw będzie go wdrażać w swoich strategiach.

A jak mierzyć sprzedaż, z tych dwóch, różnych źródeł? Z pewnością, pomoże Ci w tym system, który zbiera informacje o każdej interakcji, przez wiadomości e-mail, chat, social media, a także rozmowy telefoniczne klienta z Twoją firmą.

Przeczytaj więcej na temat systemu omnichannel do obsługi klienta.

Powiązane artykuły:

Omnichannel a multichannel w obsłudze klienta.

 

Powiązane słowa:

Omnichannel

 

Multichannel