Statystyki kampanii – istnieje wiele mierników, które pomagają w badaniu skuteczności kampanii, jednak czy warto przyglądać się im wszystkim? Zdecydowanie nie. Należy się skupić jedynie na tych najistotniejszych dla działalności call center, a resztę sobie odpuścić. Szukając statystyk trzeba przede wszystkim zdawać sobie sprawę, jaki jest cel naszych działań i co chcielibyśmy w kampanii osiągnąć. Dopiero wtedy będziemy wiedzieć jakim parametrom się przyglądać. Uniwersalnymi wskaźnikami mogą się okazać:
 
 
  • First call resolution – określa on współczynnik osób, które rozwiązały swój problem już przy pierwszym wykonanym telefonie, idealną wartością w jego przypadku jest liczba 1.
  • Średni czas oczekiwania na połączenie – wiadomo, że nie chcemy, aby klient czekał na rozmowę z konsultantem, ten wskaźnik bada właśnie taki okres oczekiwania.
  • Cost per call – czyli koszt jednego połączenia oraz minuty czasu roboczego konsultanta.

Powyżej wymieniono jedynie najbardziej podstawowe statystyki kampanii, dlatego warto samemu zgłębić ten temat i ocenić, z którego miernika najlepiej korzystać w swoim contact center.

 

Powiązane słowa:

Typy kampanii

Call center

 

Powiązane artykuły: