Typy kampanii

Typy kampanii – istnieje wiele rodzajów kampanii związanych z contact center, będą się one dzielić m.in. na:

● Wychodzące – wszelkie działania, w których przedstawiciele dzwonią “na zewnątrz” firmy. Są one związane z telemarketingiem czy też z generowaniem leadów.

● Przychodzące – w tym przypadku połączenia są wynikiem inicjatywy klientów. W ten rodzaj wpisują się wszystkie infolinie oraz helpdeski.

● Mieszane – są to po prostu połączone dwa poprzednie rodzaje, czyli np. jest to kampania, w której pozyskuje się leadów, ale także utrzymuje się swoją infolinię.

● VoiceSMS – w tym przypadku firma nagrywa wiadomość, określa bazę kontaktów do jakich ma ona trafić, a następnie automat sam dzwoni na wybrane numery z nagranym wcześniej powiadomieniem.

● Mailingowa – wybiera się w niej bazę kontaktów, do której rozesłane są specjalnie przygotowane wiadomości e-mailowe.

● SMS – na daną bazę numerów rozsyłane są SMS-y z np. ofertą promocyjną.

Podział kampanii może być jeszcze bardziej obszerny, a liczba jej typów jest tak duża jak możliwych kryteriów podziału. Warto wybrać odpowiedni rodzaj, który spełni zakładane cele contact center.

Powiązane artykuły:

Wallboard

Statystyki kampanii

7 zasad efektywnej obsługi klienta