Co to jest telemarketing?

Telemarketing to rodzaj działań, prowadzący do sprzedaży danego produktu lub usług. Telemarketing opiera się na rozmowach telefonicznych, głównie w kanale wychodzącym tzw. outbound. Często spotykanym określeniem na telemarketing jest aktywne pozyskiwanie klientów czy też szeroko rozumiana telefoniczna obsługa. Współczesny telemarketing opiera się na dodatkowej składowej, czyli budowaniu relacji z klientem, nie obejmuje już tylko sprzedaży. To też ważny kanał komunikacyjny w B2B. W dużej mierze, telemarketing sprowadza się do wyczuwania niezaspokojonych potrzeb ludzi oraz tworzenia nowych, atrakcyjnych rozwiązań.
Telemarketing jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego wykorzystującym komunikację telefoniczną z aktualnymi lub potencjalnymi klientami.
źródło Wikipedia
Aby telemarketing był skuteczny, wymaga odpowiedniej techniki oraz technologii. O tej pierwszej, opowiada w wywiadzie dla Systell, trener sprzedaży Karol Froń – https://systell.pl/wideo/.
O technologii niezbędnej do skutecznego telemarketingu przeczytasz poniżej:
Jakie są korzyści systemu do telemarketingu?
Jak wspomnieliśmy, w telemarketingu ważne są relacje na linii firma-klient. Dlatego warto mieć dostęp do historii rozmów z klientem, aby zaproponować mu najlepszą ofertę pod jego wymagania.
W telemarketingu liczy się wynik. Z systemem możesz łatwo wywnioskować kto starał się najbardziej w danym miesiącu i zasłużył na premię. Zobacz co mówią liczby o pracy Twojego zespołu.
W trakcie rozmowy z klientem, nie trudno o pomyłkę lub niepotrzebne nerwy. Pozbądź się drżącego głosu i korzystaj z gotowych scenariuszów rozmów. Zdobędziesz niezbędne dane a klient zapamięta Twój miły głos i pozytywne nastawienie.
Zobacz co jeszcze ma do zaoferowania system do telemarketingu!

Powiązane artykuły:
Zasady telefonicznej obsługi klienta, które powinieneś znać