Co to jest VoIP?

 
Voice over Internet Protocol (VoIP) – to technologia przesyłania głosu za pomocą Internetu. Ten system nie wymaga nadajników naziemnych, aby zrealizować połączenie. W tym celu wykorzystuje łącza internetowe. VOIP jest szczególnie lubianą usługą telekomunikacyjną, ze względu na jej niskie koszty, ponieważ do użycia VOIP większość tradycyjnej infrastruktury jest zbędna. Aby móc skorzystać z tej technologii potrzebne jest łącze internetowe, w oparciu o protokół IP. Stąd często VOIP nazywana jest telefonią internetową.

Jak zacząć korzystać z technologii VoIP?

 

Zacznij od wyboru dostawcy. Zapoznaj się w tym celu z naszą ofertą.

Aby wykonywać połączenia internetowe, potrzebny jest komputer z dostępem do Internetu. To warunek konieczny. Należy na nim zainstalować oprogramowanie (Softphone). Z kolei jeśli chcesz korzystać z VoIP przez telefon, wystarczy mieć smartfon z aplikacją.

 

Kluczowe zalety technologii Voice over Internet Protocol (VoIP) dla firmy

 

Jak wspomnieliśmy wcześniej – VoIP to tania technologia i szeroko dostępna. Największym jej plusem, zwłaszcza dla dużych przedsiębiorstw, to niski koszt połączeń, na które nie ma wpływu kraj z którego się dzwoni. Jeżeli Twoja firma ma kilka oddziałów znajdujących się w wielu państwach – zrezygnuj z roaming’u na rzecz VOIP.

Oto inne zalety, jakie płyną z wdrożenia tej technologii:

  • Zwiększona dostępność.

Dostępność jest jedną z największych zalet VoIP dla biznesu. Jednych z wyraźnych walorów usługi VoIP opartej na chmurze jest możliwość wykonywania połączeń z dowolnego miejsca.

Jeśli masz przyzwoite połączenie transmisji danych, możesz wykonywać i odbierać połączenia dla swojej firmy. A gdy nie możesz odebrać połączenia, możesz przekierować połączenia do innej osoby lub otrzymać pocztę głosową e-mailem. Znaczącą zaletą VoIP jest możliwość zabrania ze sobą telefonu biznesowego za pomocą aplikacji na telefon.

W coraz bardziej mobilnej formie pracy, zdalny dostęp umożliwia elastyczność Twojej firmy. Konsultanci pracujący zdalnie mogą pozostać produktywni niezależnie od ich lokalizacji.

Co więcej: VoIP dostosowuje się do sposobu pracy. Konsultanci mogą pracować na swoich smartfonach i tabletach z dowolnego miejsca.

  • Pełna mobilność.

Numer VoIP jest całkowicie przenośny. Oznacza to, że konsultanci mogą używać tego samego numeru, gdziekolwiek są.

Dla pracowników, którzy dużo podróżują, to świetna wiadomość. Co więcej, w przypadku zmiany adresu firmy, można zachować ten sam numer VoIP.

  • Większe skalowanie sieci.

Skalowalność to kolejna z wielu zalet VoIP, które sprawiają, że jest to atrakcyjna propozycja dla rozwijających się firm. Chociaż jest to często omawiany aspekt VoIP, co to dokładnie oznacza?

Każdy właściciel firmy wolałby system telefoniczny, który rozwija się wraz z ich działalnością.

Rozwiązanie VoIP eliminuje konieczność zakupu drogiego sprzętu lub dedykowanej linii w miarę rozwoju.


Voice over Internet Protocol (VoIP)

  • Zaawansowane funkcje dla małych i dużych firm.

Dzięki funkcjom, takim jak automatyczna sekretarka i przekazywanie połączeń, VoIP umożliwia nawet paroosobowej firmie obsługę na poziomie większego przedsiębiorstwa. Z drugiej strony może sprawić, że duże przedsiębiorstwo będzie bardziej przystępne.

Załóżmy, że prowadzisz firmę w Poznaniu, ale obsługujesz również klientów w odległym Londynie.

Rejestrując się u dostawcy takiego jak Systell, otrzymujesz numer telefonu VoIP z numerem kierunkowym Londyn , chociaż masz siedzibę w Poznaniu. To sprawia, że ​​klienci postrzegają Cię jako lokalnego mieszkańca, nawet jeśli nim nie jesteś.

Podobnie funkcja automatycznej sekretarki może sprawić, że Twoja firma będzie wyglądała na większą niż jest. Na przykład możesz być jednoosobowym właścicielem, ale konfigurować automatyczną sekretarkę tak, aby brzmiała jak firma z wieloma działami.

VoIP oferuje przewagę nad tradycyjnymi systemami telefonicznymi. Duże i małe organizacje często potrzebują oddzielnego dostawcy połączeń konferencyjnych, który umożliwia wielu osobom dołączenie do tego samego połączenia.

  • Wyraźniejsza jakość głosu.

Kiedy po raz pierwszy pojawiła się usługa VoIP, jedną z jej największych wad była słaba jakość połączeń. Dzisiaj jeśli firma ma szybkie i stabilne połączenie internetowe, jakość głosu nie powinna stanowić problemu. Połączenia VoIP są zwykle ostre i wyraźne, bez problemów z opóźnieniami lub zerwanymi połączeniami.

Kluczem do jakości połączeń VoIP jest solidne połączenie o dobrej przepustowości.

Innowacje, takie jak mikrofony z redukcją szumów i zaawansowana kompresja dźwięku, umożliwiają telefonom VoIP osiągnięcie najwyższej jakości dźwięku.

  • Obsługuje wielozadaniowość.

Wraz z tradycyjnymi rozmowami telefonicznymi, VoIP umożliwia wysyłanie dokumentów, obrazów i filmów, jednocześnie pozwalając na angażowanie się w rozmowę. Dzięki temu można bezproblemowo organizować spotkania z klientami lub pracownikami z innych zakątków świata.

  • Zwiększone bezpieczeństwo.

Bezpieczeństwo systemu telefonicznego to ważna sprawa, szczególnie dla firm. Zapotrzebowanie na informacje umożliwiające identyfikację osób (PII) nigdy nie było wyższe.

Voice over Internet Protocol (VoIP) może łagodzić zagrożenia bezpieczeństwa, wykorzystując postępy dokonane w technologii IP, w tym szyfrowanie i ulepszone zarządzanie tożsamością. Hostowani dostawcy usług VoIP pracują przez całą dobę, aby chronić swoje sieci, więc Ty nie musisz tego robić.

Technologia ta daje również niezależność od operatorów. To nie tylko swoboda wyboru i niezależność, ale również możliwość integracji z systemami informatycznymi. Mogą one dostarczać raporty na temat Twoich rozmów i dawać wymierne korzyści w biznesie.

Powiązane słowa:

Wirtualna centrala VOIP

Predictive dialer

Jak zwiększyć skuteczność rozmów dzięki systemowi call center?

VOIP