Zarządzanie relacjami z klientami CRM to oprogramowanie przeznaczone dla firm, które chcą usprawnić zarządzanie i procesy biznesowe, bądź poprawić zaangażowanie klientów i zwiększyć sprzedaż. Czym jest dokładnie CRM i dlaczego warto zacząć z niego korzystać?

 

Z tego wpisu dowiesz się:

Zobacz też definicję CRM – co to jest?

Co to jest CRM?

 

System CRM (Customer Relationship Management) to narzędzie służące do zarządzania relacjami z klientami. CRM umożliwia gromadzenie i analizę danych na temat klientów, ich preferencji, historii interakcji z firmą i potrzeb.

Dzięki temu systemowi, firmy mogą zwiększyć efektywność w obsłudze klienta, lepiej poznać ich potrzeby i preferencje, a także zbudować z nimi długotrwałe relacje. CRM umożliwia m.in. automatyzację procesów sprzedażowych, marketingowych i obsługi klienta, poprawę koordynacji pracy zespołów i szybszą reakcję na potrzeby klientów.

W systemach CRM często wykorzystuje się takie narzędzia jak bazy danych, analityka, kampanie marketingowe, systemy sprzedażowe, czy automatyzacja procesów biznesowych.

 

Jakie są najważniejsze korzyści z CRM?

 

Wsparcie systemu CRM w wykorzystaniu interakcji z klientami jest wielowymiarowe. Najmniejsze udoskonalenia mogą zwiększyć wskaźnik utrzymania klientów, a tym samym, zwiększyć zyski w firmie. Oto kilka z najważniejszych korzyści, jakie może przynieść to oprogramowanie:

  • Lepsze doświadczenia klienta i łatwiejsza komunikacja: zapewnij swoim konsultantom biura obsługi i pracownikom pracującym w terenie pełny wgląd w dane o klientach, aby mogli zapewniać im spersonalizowane doświadczenia i szybko rozwiązywać problemy. Zarządzanie relacjami z klientem wymaga dobrej komunikacji. CRM umożliwia tworzenie bazy maili oraz numerów telefonów. Jest to pomocne, gdy chcesz szybko odnaleźć interesujące Cię kontakty oraz mieć wgląd we wcześniejsze konwersacje. Możesz pochwalić się przed klientem tym, że pamiętasz jego sprawę i dbasz o indywidualne potrzeby kontrahenta oraz nie lekceważysz jego problemu.
  • Większe utrzymanie klientów: zachwyć klientów dopasowaną do ich potrzeb obsługą i zdobądź ich lojalność. Korzystaj z analiz w czasie rzeczywistym, aby zidentyfikować najlepsze oferty i optymalny kanał do obsługi.
  • Wzrost przychodu ze sprzedaży: większa widoczność procesów biznesowych i większa sprzedaż, dzięki zintegrowanym narzędziom do automatyzacji sprzedaży, zarządzania potencjalnymi szansami, prognozowania, sprzedaży produktów dodatkowych, handlu online i nie tylko.
  • Zwiększenie efektywności procesów: pomóż zespołom sprzedażowym, marketingowym i serwisowym osiągać lepsze wyniki mniejszym nakładem pracy, dzięki korzystaniu ze zautomatyzowanych procesów.
  • Monitorowanie efektywności. Każdy przedsiębiorca musi analizować swoje działania i wyciągać wnioski. To jedna z kluczowych umiejętności w prowadzeniu własnego biznesu. System CRM umożliwia dokonywanie analiz dotychczasowych działań. Możesz więc sprawdzić, czy uzyskujesz odpowiedni współczynnik konwersji, albo czy dany typ reklamy okazał się rentowny. W ten sposób nie musisz zgadywać w co zainwestować. Możesz opierać się na twardych danych i inwestować pieniądze tam, gdzie jest to faktycznie potrzebne i przynosi oczekiwane rezultaty.
  • Poprawa współpracy w zespołach i między nimi oraz poprawa organizacji pracy:  dziel się informacjami między zespołami, działami oraz wewnętrznymi i zewnętrznymi kontrahentami we wspólnym CRM. Dzięki takiej możliwości będziesz mógł lepiej obsługiwać klientów w każdym punkcie styku. Listy zadań, harmonogramy, terminarze – to funkcje, które w marketingu są niezwykle ważne. Do tego również możesz wykorzystać system CRM. Takie funkcje pozwolą Ci się zorganizować i usystematyzować wszelkie działania. Ponadto nie zapomnisz także o umówionych spotkaniach i ważnych zadaniach do wykonania.

 

 

Czym jest dzisiaj Zarządzanie relacjami z klientami?

 

Zarządzanie relacjami z klientami jest oprogramowaniem nazywanym w skrócie CRM (Customer Relationship Management). Jak mówi definicja, obejmuje on wszystkie sposoby zarządzania relacjami z klientami w obszarach sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i handlu online. Dzięki oprogramowaniu CRM można zautomatyzować i zintegrować te działania związane z obsługą klienta. Najlepsze w swojej klasie systemy oferują również narzędzia do analiz klientów, personalizacji i nie tylko.

CRM Jest systemem, który pomaga firmom zarządzać interakcjami. Może on śledzić je w różnych kanałach, w tym e-mailach, rozmowach telefonicznych, mediach społecznościowych i ankietach. Informacje te można następnie wykorzystać do stworzenia szczegółowych profili klientów, które pomagają firmom zoptymalizować działania marketingowe i sprzedażowe. Systemy CRM pomagają firmom budować lojalność i zaangażowanie klientów, a także identyfikować potencjalnych klientów.

Ogólnie mówiąc, oprogramowanie CRM zapewnia firmom kompleksowy wgląd w informacje o ich klientach. Pozyskana dzięki oprogramowaniu do zarządzania relacjami z klientami wiedza pomaga w poprawie obsługi klienta i zwiększeniu sprzedaży, a także w działaniach marketingowych i zarządzaniu strategicznym.

 

Jak umacniać relacje dzięki kluczowym funkcjom CRM?

 

Dzięki dzisiejszemu poziomowi zaawansowania systemów zarządzania relacjami z klientami CRM, możesz usprawnić wszystkie procesy ukierunkowane na klienta i zacieśnić relacje, stawiając klienta w centrum działań sprzedażowych, marketingowych i usługowych.
Oto jakie jeszcze funkcje pomagają zacieśnić relacje z klientami:

  • Bezpieczne przechowywanie informacji o klientach, w tym nazwisk, danych kontaktowych, kont w mediach społecznościowych i preferencji komunikacji — w centralnej bazie danych, do której cały zespół ma dostęp w czasie rzeczywistym
  • Zarządzanie interakcjami – możliwość śledzenia wszystkich interakcje z klientami: w tym e-maile, rozmowy telefoniczne, wpisy w mediach społecznościowych i sesje czatu, aby uzyskać całościowy obraz każdego klienta i zapewnić spójną obsługę we wszystkich kanałach.
  • Automatyzacja workflow – zautomatyzuj powtarzalne, ręczne zadania, takie jak wprowadzanie danych rekordu kontaktu i wykorzystaj potencjał wbudowanej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby zaoszczędzać czas i optymalizować koszty.
  • Analizy klientów – Odkryj właściwe dane w odpowiednim czasie, dzięki raportowaniu CRM i interaktywnym kokpitom managerskim. Dzięki temu dowiesz się, czego oczekują klienci, spersonalizujesz ich doświadczenia i podejmiesz właściwe działania w odpowiednim momencie.
  • Zarządzanie potencjalnymi szansami – identyfikuj, oceniaj i śledź potencjalne szanse sprzedażowe w workflow. Dzięki tej funkcji więcej potencjalnych klientów zamieni się w nabywców. Dzięki CRM można zintegrować generowanie potencjalnych szans, zarządzanie lejkiem sprzedaży oraz działania związane z pielęgnacją potencjalnych szans.
  • Bezpieczny, mobilny CRM – Wszystkie funkcje CRM powinny być dostępne w dowolnym czasie i miejscu, na dowolnym urządzeniu. Ponadto system CRM w chmurze, powinien pomóc w usprawnieniu zabezpieczeń, prywatności danych i wymogów zgodności z RODO.
  • Integracje CRM – zintegruj system CRM ze swoją witryną internetową, pocztą elektroniczną i platformami kalendarzowymi, oprogramowaniem księgowym, ankietami dla klientów, zarządzaniem dokumentami i podpisami elektronicznymi i innymi zewnętrznymi systemami. Wszystko to będziesz mógł zrobić w jednym miejscu.

 

Znając swoich konsumentów, firma może tworzyć coraz lepsze oferty, dopasowane do grupy, która przynosi największe zyski. Zarządzanie Relacjami z Klientami, jako system CRM jest nieodłącznym elementem dbania o jakość, a dostępne funkcje mogą to ułatwić.