Komunikacja wideo w biznesie | SYSTELL
17699
post-template-default,single,single-post,postid-17699,single-format-standard,cookies-not-set,extensive-vc-1.7.7,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive,evc-predefined-style
 

Komunikacja wideo w biznesie

Komunikacja wideo w biznesie

Prowadząc biznes najwięcej czasu poświęcamy na spotkania i rozmowy z klientami, Partnerami biznesowymi i współpracownikami.  Jak to zrobić  skutecznie i inteligentnie? Przepis jest prosty. Dzięki nowoczesnej technologii aż 80% spotkań możemy odbyć po prostu zdalnie.

Jak skutecznie wykorzystać technologię w komunikacji biznesowej?

1. Oceń konieczność osobistego spotkania z klientem i zorganizuj spotkanie na wyciągnięcie kciuka. Biznes to spotkania również na odległość.

Spotkania z klientami, współpracownikami, partnerami biznesowymi są nieodzowne. Według różnych źródeł poświęcamy od 50 do 20% czasu na organizację spotkań. Dojazd, znalezienie miejsca parkingowego, czasem oczekiwanie gdy poprzednie spotkanie naszego gospodarza  przedłużyło  się itd. składają się na nawet 80 % naszego dnia pracy! Są spotkania, dla których ten koszt musimy ponieść, bezpośredni kontakt z klientem i nawiązywanie relacji jest kluczowe. Jednak większość konsultacji, prezentacji statusu projektu, uzupełniania informacji może odbyć się w formie zdalnej – przy pomocy wideokonferencji.

Dzisiejszy biznes jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej. W zasadzie siedząc przy swoim biurku możesz spotkać się oko w oko z klientem czy partnerem, który znajduje się w dowolnej części świata. Powszechny dostęp do Internetu znosi granice w kontaktach biznesowych. Zamiast kilku dni w podróży i niewątpliwie sporych kosztów związanych z jej organizacją możesz spotkać się, porozmawiać, zaprezentować swoje rozwiązanie za pośrednictwem transmisji wideo. Twój klient czy Partner również doceni możliwość zaoszczędzenia czasu.

2.  Zastosuj technologię tele i wideokonferencji

Systemy tele i wideo konferencyjne na przestrzeni ostatnich kilku lat swojego rozwoju zyskały szereg funkcjonalności zapewniających zdecydowanie większą elastyczność ich zastosowania i używania. Udostępnienie przez ich producentów aplikacji na smartfon, tablet czy laptop pozwala uczestniczyć w spotkaniu z dowolnego miejsca na ziemi. Zastosowanie technologii WebRTC pozwala zamienić przeglądarkę internetową niemal każdego komputera w interfejs pokoju wideo-spotkania. Dużym zainteresowaniem cieszą się również systemy wideokonferencyjne firmy Yealink. W tym rozwiązaniu szczególny nacisk kładziony jest na wysoka jakość dźwięku, która umożliwia sprawne przeprowadzenie rozmów wszystkich uczestników podczas wideokonferencji. Obydwa rozwiązania dają nam możliwość jednoczesnego prezentowania podczas spotkań na ekranie dokumentów, prezentacji czy obiektów. A także możliwość jednoczesnego uczestnictwa w spotkaniu osób znajdujących się w różnych miejscach w tym samym czasie.

 3. Skorzystaj z nowego wymiaru pracy

Mobilność współczesnych rozwiązań wideokonferencyjnych doskonale wpisują się w coraz częściej spotykany model pracy. Opiera się on na dużej elastyczności czasu i miejsca pracy. Coraz więcej zadań pracownicy realizują nie z za biurka w firmie, ale z domu lub kawiarni.

Z wielu powodów coraz bardziej powszechny i akceptowalny staje się model pracy zdalnej (tzw. Telepracy). W wielu przypadkach pracownik „wyniesiony” (zdalny) powinien pozostawać w stałej komunikacji z innymi pracownikami firmy. Dzięki zastosowaniu prostych narzędzi telekonferencyjnych może on brać udział w spotkaniach zespołu projektowego, a nawet z klientami zabierając głos, prezentując, czy nawet składając ofertę.

Aby odnieść sukces w biznesie należy rozmawiać – z klientami, partnerami, współpracownikami. Zegar na ścianie oraz zachodzące słońce wyznaczają granice możliwości kontaktu. Ile efektywnych spotkań zrealizujesz w tradycyjnym modelu (przygotowanie, dojazd, kawa, rozmowa, powrót, regeneracja)? A ile możesz zyskać wykorzystując dostępny „na wyciągniecie kciuka” nowy model (przygotowanie, rozmowa, podsumowanie)?



Omnichannel a multichannel w świecie obsługi klienta

Omnichannel a multichannel w świecie obsługi klienta

Kanał komunikacji definiujemy jako medium, za pośrednictwem którego wiadomość jest przekazywana do docelowej grupy odbiorców. Zacznijmy od ich historii. Kiedyś...
Czytaj więcej
Jak wykorzystać technologię contact center do zwiększenia efektywności obsługi klienta

Jak wykorzystać technologię contact center do zwiększenia efektywności obsługi klienta

Technologia contact center Efektywność i technologia contact center idą w parze. Szczególnie, gdy chcemy podejść do wyzwań związanych z obsługą...
Czytaj więcej
Dlaczego z wirtualnej centrali 3CX korzysta tak wiele światowych firm?

Dlaczego z wirtualnej centrali 3CX korzysta tak wiele światowych firm?

Wirtualna centrala 3CX codziennie wspiera zarządzanie połączeniami w przedsiębiorstwach na całym świecie. Działa na zasadzie maszyny, która scala nie tylko...
Czytaj więcej
Komunikacja z klientem bez dodatkowych inwestycji

Komunikacja z klientem bez dodatkowych inwestycji

Komunikacja jest kluczem do sprawnego działania firmy, która musi prowadzić dialog  ze swoimi pracownikami, sprzedawcami, inwestorami, a zwłaszcza klientami. Według...
Czytaj więcej
5 najważniejszych zasad budowania pozytywnego doświadczenia klienta

5 najważniejszych zasad budowania pozytywnego doświadczenia klienta

Co to jest doświadczenie klienta? Customer Experience (CX), czyli doświadczenie klienta to postrzeganie przez klientów, jak Twoja firma ich traktuje....
Czytaj więcej
5 korzyści wirtualnej centrali VoIP w biznesie

5 korzyści wirtualnej centrali VoIP w biznesie

Wirtualna centrala voip lub wirtualna centrala telefoniczna w chmurze jak sama nazwa wskazuje jest oparta na technologii voip. VoIP to...
Czytaj więcej
5 wskazówek jak obniżyć koszty contact center, bez wpływu na jakość obsługi

5 wskazówek jak obniżyć koszty contact center, bez wpływu na jakość obsługi

Contact center, ze względu na duże zaangażowanie zasobów ludzkich, stanowiących najwyższy odsetek kosztów działalności operacyjnej, generuje dla przedsiębiorstwa duże koszty....
Czytaj więcej
Dlaczego powinieneś obsługiwać klientów w mediach społecznościowych?

Dlaczego powinieneś obsługiwać klientów w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to niezwykle ważne, a może i najważniejsze narzędzie obsługi klienta w dzisiejszych czasach. Pozwalają na dotarcie tam, gdzie...
Czytaj więcej
Jak wykorzystać marketing automation w działaniach marketingowych?

Jak wykorzystać marketing automation w działaniach marketingowych?

Marketing automation (MA) to specjalne oprogramowanie, umożliwiające zebranie danych na temat klientów, w celu zwiększenia efektywności sprzedaży.  Informacje są wykorzystywane do prowadzenia...
Czytaj więcej
Jak wybrać oprogramowanie call center?

Jak wybrać oprogramowanie call center?

Jak przygotować się do wyboru oprogramowania call center W każdej firmie nadchodzi taki czas, że z obecnym systemem do obsługi...
Czytaj więcej