Telefonia internetowa działająca w oparciu o oprogramowanie softphone to nowoczesność i duża oszczędność. Poznaj funkcjonalności i zalety tego rozwiązania.
Co to jest softphone?
Obecnie coraz częściej wybieranym rozwiązaniem do komunikacji głosowej jest telefonia internetowa. To sposób na ograniczenie wydatków ponoszonych w związku z wykonywaniem połączeń oraz możliwość uzyskania wielu przydatnych funkcjonalności. Z tej opcji korzystają przedsiębiorcy, którzy nie chcą być ograniczani przez operatorów sieci komórkowych. Czym dokładniej jest softphone?
To specjalne oprogramowanie, które pozwala na wykonywanie połączeń przy wykorzystaniu telefonii internetowej. Wystarczy zainstalować na wybrane przez siebie urządzenie dedykowaną aplikację. W ten prosty sposób nie tylko telefon, ale także komputer stacjonarny i laptop może posłużyć do wykonywania połączeń. Praktycznie każde urządzenie łączące się z Internetem można przekształcić w softphone.
Kiedy przydaje się oprogramowanie softphone?
Po zainstalowaniu oprogramowania otrzymujemy indywidualny numer telefonu, który od tej pory w przypadku wykonywania połączenia będzie wyświetlał się u odbiorców. Możemy zdecydować się na numer stacjonarny czy też nadać go z innego kraju. To niezwykle przydatne, gdy chcemy pozyskać zaufanie u większej liczby klientów. Ponadto możliwość nadawania numeru gwarantuje nam oszczędności w przypadku wykonywania połączeń zamiejscowych.
Softphone to nie tylko wykonywanie połączeń wychodzących, ale też możliwość ich przekierowywania. Oprogramowanie tego typu jest bezpośrednio powiązane z mechanizmem wirtualnej centrali telefonicznej. Tym samym pozwala to na kompleksowe zarządzanie połączeniami głosowymi w każdej firmie, bez względu na jej specyfikę pracy. Oprogramowanie do funkcjonowania potrzebuje tylko stabilnego połączenia z Internetem oraz zainstalowanej przeglądarki. Softphone można wykorzystywać do organizowania video konferencji, co daje nam nieograniczone możliwości.
Jak przejść na oprogramowanie softphone? Planowanie i organizacja procesu
W przypadku podjęcia decyzji o wdrożeniu softphone’a do swojej organizacji, przekonamy się, że proces sam w sobie nie jest skomplikowany. W celu sprawnego komunikowania się z klientami za pośrednictwem wspomnianego oprogramowania nie musimy kupować dodatkowych systemów czy też urządzeń. Softphone wyklucza konieczność korzystania z dodatkowej aplikacji desktopowej.
Korzystając z aplikacji biznesowych lub systemów do zarządzania typu CRM i ERP można łatwo zintegrować zawarte w nich dane z softphone’a. Dodanie widoku oprogramowania ułatwi przełączanie się pomiędzy systemami. Dodatkowo wesprze to konsultantów w ich codziennej pracy. Za sprawą integracji oprogramowania CRM z softphone wszystkie dane dotyczące połączeń zostaną wyeksportowane, co pozwoli na uzyskanie kompletnego obrazu funkcjonowania całego contact center.
Zalety i wady oprogramowania softphone
Korzystanie z softphone to komfort i oszczędność. To oprogramowanie doceni z pewnością każda firma, która kontaktuje się z dostawcami i klientami głównie za pośrednictwem połączeń głosowych. Posiadacze tego rozwiązania nie muszą też kupować drogich sprzętów, ponieważ wystarczy je zainstalować na urządzeniu łączącym się z Internetem. Tak naprawdę jedyną wadą softphone jest niestabilność jego działania w przypadku problemów z połączeniem internetowym. W momencie braku sygnału narzędzie nie może być wykorzystywane.
Oprogramowanie softphone współpracuje ze wszystkimi dostępnymi na rynku systemami operacyjnymi. Dzięki niemu można dzwonić na dowolny numer bez względu na to, gdzie się znajdujemy. Narzędzie jest bezpłatne, nie wiąże się z koniecznością dokonywania miesięcznych płatności. Softphone usprawnia komunikację z firmą, gdyż ułatwia przekazywanie połączeń i organizację wideokonferencji czy wirtualnego spotkania. Program można zintegrować z CRM lub ERP, dzięki czemu usprawniona zostanie praca konsultantów. Softphone to mobilność i elastyczność, która pozwala zrezygnować z tradycyjnych połączeń.
Przeczytaj także:
Wirtualna centrala – 7 funkcji, które wspierają rozwój Twojej firmy
Obejrzyj webinar:
Wirtualna centrala od kuchni. Funkcje, zasady działania, systemowe tipy