Chcesz więcej sprzedawać i lepiej zarządzać bazą kontaktów? Potrzebujesz danych, dzięki którym ocenisz efektywność swoich sprzedawców? Umożliwi ci to CRM – program do zarządzania kontaktami w firmie. 

 

Program do zarządzania kontaktami w firmie to podstawa

Panuje ogólne przekonanie, że system CRM do obsługi klientów jest narzędziem, które potrafi zmienić wszystko. Pomaga rozwinąć się przedsiębiorstwu, ale także uczy pracowników działać efektywniej. Program do zarządzania kontaktami w firmie pozwala oszczędzać czas, lecz wdrożony w nieprzemyślany sposób nie okaże się lekiem na każdą chorobę. W sprzedaży bezpośredniej wiele czasu pochłania ręczne wprowadzanie danych w arkuszach kalkulacyjnych. Za sprawą zaawansowanego CRM ten cenny czas można przeznaczyć na inne działania, np. szukanie, obsługę i utrzymywanie relacji z klientami.

Wykorzystywanie systemu CRM pozwala na automatyzację pewnych działań. Zarządzanie kontaktami, importowanie, eksportowanie całej bazy można przeprowadzić za pośrednictwem kilku kliknięć. Część tego typu aktywności może być wykonywana bez naszej wiedzy, w sposób zaplanowany i bezpieczny. Dostęp do danych we wspólnym środowisku poprawi produktywność wszystkich pracowników. Program do zarządzania kontaktami w firmie z intuicyjną nawigacją nie wymaga otwierania wielu zakładek. Istnieje też możliwość dostosowywania wyglądu, widoku z poziomu jednego pulpitu. Ułatwia to przeglądanie listy rekordów w zależności od ich miejsca w procesie sprzedaży lub obsługi klienta.

 

Raportowanie i śledzenie wydajności

Obecnie niezwykle ważne jest szybkie generowanie wielowymiarowych statystyk sprzedaży, wydajności. Wszelkie prognozy, raporty strat, lejka, aktywności, to wszystko pozwala na identyfikowanie powracających klientów. Uważa się, że praca z lojalnymi konsumentami jest korzystniejsza i bardziej ekonomiczna niż ciągłe pozyskiwanie nowych chętnych na produkty i usługi.
Za sprawą szczegółowych raportów menadżerowie są w stanie wnikliwiej i na bieżąco kontrolować poczynania poszczególnych podopiecznych. Program do zarządzania kontaktami w firmie pozwoli też na wdrażanie doraźnych szkoleń wewnętrznych czy posłuży jako fundament pod rozmowy cykliczne. Ciągła i oficjalna publikacja wyników zadziała motywująco na pracowników, co może zwiększyć produktywność ich działań. Raportowanie w CRM poprawi podejmowanie wszelkich decyzji i wykorzystywanie dostępnych danych do śledzenia bieżących trendów.

 

 

 

Automatyzacja sprzedaży

W sprzedaży bezpośredniej najbardziej liczą się rezultaty. Program do zarządzania kontaktami w firmie może przyczynić się do zwiększenia zysków. System CRM wspiera sprzedaż łączoną. Zdobywając wiedzę na temat klientów na podstawie interakcji z nimi można zmaksymalizować zyski z up-sellingu i cross-sellingu. Niektóre moduły pozwalają budować oferty i dopasowywać produkty do potrzeb klientów. Program do zarządzania kontaktami w firmie umożliwia masową wysyłkę e-mail, newsletterów.

CRM daje możliwość zaplanowania i kontrolowania ścieżki sprzedaży. Opracowanie strategii sprzedażowej ustabilizuje działania. Pracownicy zawsze będą wiedzieli, w jakim momencie znajdują się i kiedy mają przejść do kolejnych kroków. Dobre planowanie to fundament sukcesu niezależnie od branży! Za sprawą automatyzacji sprzedaży nie ma możliwości, aby potrzeb któregokolwiek z klientów zostały przeoczone. Program do zarządzania kontaktami w firmie sam poinformuje o tym, że ktoś oczekuje na kontakt konsultanta.

 

Rozbudowane integracje i prosta konfiguracja programu

Wdrożenie CRM to podjęcie decyzji o wcieleniu nowego środowiska w krwioobieg przedsiębiorstwa. Nowoczesny program do zarządzania kontaktami w firmie nie wymaga dużych inwestycji w sferę technologiczną firmy. Najczęściej posiada wbudowane integracje z wieloma narzędziami zewnętrznymi. Dzięki temu nie ma konieczności rezygnacji ze sprawdzających się dotychczas aplikacji. Z kolei host w chmurze oznacza niedrogie i łatwy proces wdrożenia. Chmura to w tej chwili wyznacznik bezpieczeństwa danych, ich integralności i przede wszystkim zgodność z przepisami RODO. Bez problemu można też tworzyć kopie zapasowe na wypadek awarii systemu.

Na uwagę zasługuje też wysoka skalowalność programów CRM i ich prosta konfiguracja. System do zarządzania kontaktami w firmie w obsłudze nie powinien stanowić kłopotu dla pracowników. To narzędzie, z którym będą mieli do czynienia na co dzień. Niektóre rozwiązania w kwestii obsługi klienta, wsparcia go na żywo i ticketów, nie wymagają organizowania szkoleń dla konsultantów.
W sprzedaży bezpośredniej program do zarządzania kontaktami w firmie to narzędzia stanowiące fundament codziennego działania. Samodzielna możliwość dostosowania oprogramowania sprawi, że pracownicy nie będą wyobrażali sobie pracy bez aplikacji. To narzędzie, z którego handlowcy mogą korzystać swobodnie, bez czasochłonnego zastanawiania się nad tym, jak wygenerować ofertę, czy dodać szansę sprzedaży.

 

 

 

 

Zalety wykorzystania programu do zarządzania kontaktami w firmie:

  • Wysyłka masowych wiadomości e-mail.
  • Kompatybilność z urządzeniami mobilnymi – praca w terenie.
  • Łatwy import i eksport danych.
  • Wysoka skalowalność programu i prosta konfiguracja.
  • Host w chmurze – dostęp do CRM z każdego miejsca i urządzenia.
  • Rozbudowana obsługa klienta przez telefon, e-mail, wsparcie na żywo i tickety.
  • Kompleksowe zarządzanie zadaniami agentów.
  • Bezpieczeństwo danych, integralność danych i zgodność z przepisami (zgodne z RODO).
  • Tworzenie kopii zapasowych.

 

Przeczytaj także:

Identyfikacja klienta w CRM – co można zyskać tworząc bazę klientów?

Jak wybrać oprogramowanie do zarządzania obsługą klienta dla małej i średniej firmy?