Spersonalizuj kontakt z konsumentami i zacznij generować większe przychody. Przekonaj się, jak działa automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta.

 

 

Co daje automatyzacja sprzedaży w contact center?

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta polega na zastąpieniu powtarzalnych czynności wykonywanych przez pracowników przez technologię, która wykona je w sposób automatyczny. Składają się na to wszystkie narzędzia, techniki i procedury wpływające na uproszczenie i skrócenie procesów. Tak naprawdę, każdy ich etap można poddać automatyzacji.

Niesie to za sobą wiele korzyści. Automatyzacja w contact center przede wszystkim wpływa na skrócenie czasu odpowiedzi oraz wyższą jakość udzielanego wsparcia. Dzięki niej konsultanci pracujący w contact center stają się jeszcze bardziej efektywni. Ponadto minimalizacji ulega też ilość popełnianych przez nich pomyłek. Automatyzację można wykorzystać do gromadzenia danych na temat klientów, jak i codziennej pracy agentów. Poddane analizie pozwolą na usprawnienie wielu procesów wewnętrznych.

 

 

Komu przyda się automatyzacja?

Transformacja cyfrowa oraz pandemia COVID-19 przyspieszyła potrzebę automatyzacji sprzedaży i obsługi klienta niemal w każdym sektorze gospodarczym. Coraz większa popularność trendów omnichannel sprawia, że firmy odchodzą od tradycyjnych kanałów komunikacji na rzecz mediów społecznościowych. Te szybko stały się najprostszą metodą docierania do masowych ilości potencjalnych klientów. Rozwiązania tego typu usprawniają ich obsługę oraz wpływają na spersonalizowanie komunikacji.

Chętniej z wdrożenia tego najwygodniejszego kanału korzystają sklepy odnotowujące dużą liczbę transakcji. Zautomatyzowanie pakowania, generowania statusów realizacji przyspiesza realizację zamówień. Podobnie dzieje się w przypadku firm o złożonej strukturze, jak np. w branży automotive, gdzie funkcjonuje wiele działów i rozproszonych salonów. Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta jest nieoceniona dla przedsiębiorstw, w których wymagana jest dobra znajomość klienta, inwencja oraz dokładność np. w logistyce.

 

Systell - systemy do budowania relacji z klientem

 

 

Zautomatyzowane procesy w contact center – przykłady

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta pomaga w zastąpieniu rutynowych czynności wykonywanych przez konsultantów contact center. Narzędziem usprawniającym ich pracę może być oprogramowanie do telemarketingu integrujące i automatyzujące telefony, maile, czaty w jednym narzędziu. Każdy kontakt z klientem jest istotny, dlatego warto ułatwić konsultantowi zarządzanie nim. Automatycznie generująca się karta klienta, brak konieczności przechodzenia między różnymi kanałami wpłynie na przyspieszenie obsługi.

Podobnemu usprawnieniu można poddać procesy obsługi zgłoszeń. Gromadzone w systemie tickety bez fizycznej ingerencji zostaną przydzielone do pracownika z konkretnego działu. Samodzielna konfiguracja w połączeniu z automatycznymi narzędziami pomoże sprawniej obsłużyć większą liczbę spraw z poszczególnych kanałów kontaktu. Skróci to też czas oczekiwania klienta na kontakt z agentem. Automatyzacja okazuje się niezwykle przydatne w przypadku helpdesku. Pozwala na tworzenie indywidualnych reguł do różnych scenariuszy. Przykładowo zgłoszenia zostaną przydzielone do odpowiednich kategorii. Z kolei w odpowiedziach mogą być generowane odnośniki do artykułów z bazy wiedzy. Zautomatyzować można też statusy zgłoszeń, które będą ulegały zmianie po akcji klienta.

 

 

Co zyskasz dzięki automatyzacji sprzedaży i obsługi klienta?

Rozwijające się procesy automatyzacji w call center nie są już czymś zupełnie nowym. Firmy tłumnie decydują się na wdrażanie nowoczesnych systemów do zarządzania obsługą sprzedaży i kontaktu z konsumentami. Zautomatyzowanie każdego etapu to nie tylko usprawnienie wewnętrznych działań, ale przede wszystkim ukłon w stronę klientów.

 

Za sprawą narzędzi do automatyzacji sprzedaży i obsługi klienta:

  • zaoszczędzisz czas – uprościsz proces obsługi, dzięki czemu będziesz w stanie obsłużyć więcej zgłoszeń, tym samym zyskasz zasoby do ekspansji na nowe rynki;
  • zadbasz o lepsze doświadczenia dla klientów – przestaną długo oczekiwać na kontakt z konsultantem oraz otrzymają wsparcie od helpdesku przez 24/7;
  • zwiększysz poziom jakości obsługi – zautomatyzowane procesy zmniejszą zajętość twoich agentów, dzięki czemu będą mogli skupić się na najistotniejszych zadaniach;
  • uzyskasz bezcenne dane – wdrożenie automatyzacji umożliwi ci pozyskanie wielu pożytecznych informacji, poznasz mocne i słabe punkty procesu obsługi oraz przyzwyczajenia swoich konsumentów.

 

Przeczytaj także:

Czym jest automatyzacja obsługi klienta i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Obsługa klienta przez contact center