Rozwijające się firmy muszą podążać za technologicznymi trendami, aby sprostać konkurencji. W tym wyzwaniu pomoże wirtualna centrala wzmacniająca komunikację.

 

Z tego wpisu dowiesz się:

Chcesz dowiedzieć się, jaka jest definicja wirtualnej centrali? Odwiedź nasz słownik i sprawdź hasło: Wirtualna centrala VoiP.

 

Wirtualna centralka – idealne rozwiązanie dla firm w fazie rozwoju

 

Nowoczesność i inwestowanie w innowacje technologiczne, to niezwykle ważne czynniki dla funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Tworzenie rozwiązań odpowiadających wyzwaniom sprawia, że biznes może stać się bardziej konkurencyjny. Przykładem takiej innowacji jest wirtualna centralka, która oferuje szerokie możliwości, a jej implementacja jest prosta i szybka. To narzędzie dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych firm.

Wirtualna centralka pozwala na rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej, a tym samym poprawia efektywność działania przedsiębiorstw. Taki szybki i niezawodny system jest w szczególności potrzebny w trakcie rozwoju organizacji. Korzystanie z wirtualnych centrali pomaga w szybkim pozyskiwaniu nowych klientów, jak i pozostawaniu atrakcyjnym w oczach tych stałych. Intuicyjne jest przekierowywanie połączeń, przygotowywanie zapowiedzi głosowych, kolejkowanie rozmów przychodzących. Wszystko bez konieczności kupowania dodatkowych rozwiązań.

 

 

Redukcja kosztów związanych z utrzymaniem komunikacji i infrastruktury technicznej w firmie

 

Dobra komunikacja z klientami stanowi gwarancję sukcesu. Odpowiednie traktowanie konsumentów pozwala w budowaniu zaufania i pozyskiwaniu lojalnych nabywców. Wirtualna centralka umożliwia łatwy i profesjonalny kontakt z firmą, przyjmowanie zamówień, uwag, reklamacji i zgłoszeń. Stosowanie jej jest niezwykle ekonomicznym rozwiązaniem. Potwierdza to niski koszt abonamentu i połączeń w porównaniu z wysokimi kosztami tradycyjnej centrali telefonicznej. Dodatkowo połączenia wewnętrzne w ramach wirtualnej centralki są bezpłatne. Posługiwanie się funkcjami i schematami chmurowej telefonii odbywa się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. W ten sposób nie istnieją praktycznie ograniczenia w projektowaniu schematów działania. Ponadto pracownicy firmy mogą komunikować się ze sobą nawet w rozproszeniu.

Wykorzystywanie wirtualnej centralki przynosi też oszczędności w zakresie infrastruktury technicznej. Poza tym do zarządzania nią nie jest wymagana specjalistyczna wiedza informatyczna. W ten sposób nie ma potrzeby zatrudniania odrębnego specjalisty IT. Wirtualna centralka gwarantuje szybkie i wygodne zarządzanie systemem telekomunikacyjnym. To synonim elastyczności pozwalający na pracę w trybie zdalnym. Konsultanci mogą komunikować się między sobą i z klientami przy użyciu smartfonów czy komputerów. Nie ma potrzeby zakupu dedykowanych urządzeń. Wirtualna centralka daje też możliwość korzystania z numerów z dowolnej strefy geograficznej bez względu na położenie siedziby firmy.

 

 

Funkcje poprawiające komunikację z klientami

 

Wirtualna centralka zawiera szereg funkcji, które usprawniają kontakt z konsumentami:

  • IVR – ma na celu skierowanie dzwoniących do bezpośredniego działu lub konsultanta. To menu w postaci serii komunikatów z numerami, do których przypisane są konkretne działy/czynności.
  • Kolejkowanie połączeń – funkcja eliminująca możliwość usłyszenia sygnału zajętości przez klientów. Brak dostępności konsultantów powoduje, że połączenie trafia do kolejki i oczekuje na realizację. Podczas oczekiwania w tle odtwarzana jest muzyka i rozbrzmiewa informacja o aktualnie zajmowanym miejscu w kolejce.
  • Warunek czasowy – agenci contact center nie muszą pracować 24/7. Wirtualna centralka oferuje ustalenie ścieżek połączenia po godzinach pracy, w dni wolne i święta. Dzwoniący usłyszą komunikat o czasie pracy firmy bądź będą mieli możliwość pozostawienia wiadomości na poczcie głosowej.
  • Nagrywanie rozmów – omawianie szczegółów umowy i innych ważnych ustaleń może zostać zapisane na karcie klienta. W ten sposób w razie potrzeby można odsłuchać materiał.
  • Blokowanie numerów – wirtualna centralka pozwala na utworzenie „czarnej listy” numerów i realizowanie różnorodnych reguł w tym zakresie.
  • Ankieta SMS – po odbytej rozmowie klient może otrzymać kilka pytań ankietowych. Zebranie zwrotnych odpowiedzi pozwoli na poprawę standardów obsługi i ocenę pracy konsultantów.
  • Wirtualna centralka jako skalowalne rozwiązanie dla rozwijających się firm

Telefonia w chmurze jest idealna dla praktycznie każdego biznesu. Wirtualna centralka jest oparta na technologii cyfrowej, dzięki czemu może być rozbudowywana o nowe funkcje czy większą liczbę numerów. Pozwala to na dopasowywanie jej do obowiązujących wymogów i strategii firmy. Realizacja zmian nie wiąże się z żadnymi problemami od strony technicznej, to tylko kwestia podjęcia decyzji.

Wirtualna centralka jest nie tylko elastyczna, ale też otwarta na integracje z pozostałymi systemami. W ten sposób firma nie musi rezygnować z rozwiązań, które już wdrożyła i wcześniej zainwestowała. Integracja z systemami CRM do zarządzania relacjami z klientami nie będzie stanowić żadnego problemu. Dzięki temu możliwy jest szybszy przepływ danych i wykorzystywanie ich jeszcze efektywniej. To właśnie funkcje i potencjał wirtualnej centralki gwarantują przewagę konkurencyjną firmom, które chcą dążyć do rozwoju w zakresie sprzedaży i obsłudze klienta przez telefon.