Co to jest helpdesk?

 
Jak sama nazwa wskazuje system helpdesk (ang. dosłownie biurko pomocy), jest to dział firmy zajmujący się za przyjmowaniem zgłoszeń od użytkowników oraz kontrolę ich rozwiązania. Helpdesk to numer na który dzwonią osoby mające jakiś problem oraz te zgłaszające awarie. Dzieli się on na zewnętrzny oraz wewnętrzny. Pierwszy z nich zajmuje się trudnościami zgłaszanymi przez klientów. Natomiast drugi dotyczy awarii, z jakimi spotykają się inni pracownicy firmy. Helpdesk rozwiązuje problemy z różnych działów, nieraz tylko ekspert w danej dziedzinie może je rozwiązać.

W takich przypadkach dzwoniący jest przekierowywany do danego oddziału. Warto jednak pamiętać, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Dlatego konsultant helpdesk musi posiadać wiedzę na wiele tematów, tak aby mógł jak najlepiej udzielić pomocy.

Szukasz programu do zarządzania pracą działu Helpdesk? Przeczytaj o naszym systemie:

System helpdesk

Powiązane słowa:

Infolinia

Skill based routing

Helpdesk