- Co to jest infolinia?
- Jakie informacje są dostępne na infolinii?
- Jakie funkcje oprogramowania są zawarte w systemie do infolinii?
- Jakie znaczenie ma infolinia dla obsługi klienta?
- Jakie są korzyści z infolinii dla klienta?
Co to jest infolinia?
Infolinia to usługa telefoniczna, którą oferują przedsiębiorstwa, organizacje lub instytucje w celu zapewnienia pomocy i wsparcia swoim klientom.
Klienci mogą skontaktować się z infolinią za pomocą numeru telefonu i uzyskać informacje na temat produktów lub usług, które oferuje dana firma, zgłosić reklamację, złożyć zamówienie lub uzyskać pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z zakupami lub obsługą produktów. Infolinia może być również wykorzystywana do udzielania porad czy pomocy w wyborze produktów lub usług, a także do uzyskania informacji na temat statusu realizacji zamówienia lub dostawy towarów
Jakie informacje są dostępne na infolinii?
Informacje dostępne na infolinii zależą od celu i obszaru działania infolinii. Istnieje wiele możliwych informacji, o jakich dana firma może powiadomić swoich klientów. Należą do nich wszystkie zasoby wiedzy, którymi przedsiębiorstwo będzie chciało i mogło się podzielić z telefonującymi. W niektórych przypadkach infolinie oferują szeroki zakres usług, a w innych tylko specyficzne informacje.
Przykładowe informacje, które mogą być dostępne na infolinii to:
- Informacje o produktach lub usługach firmy
- Pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z produktem lub usługą
- Porady i wskazówki dotyczące obsługi produktu lub usługi
- Informacje na temat dostępności produktu lub usługi w danym regionie
- Informacje na temat cen i promocji
- Pomoc w złożeniu zamówienia lub dokonaniu płatności
- Porady i informacje na temat kwestii prawnych lub finansowych
- Informacje na temat statusu zamówienia lub dostawy
- Pomoc w obsłudze strony internetowej lub aplikacji mobilnej
- Informacje na temat programów lojalnościowych i nagród.
Ostatecznie, infolinie mogą oferować różnorodne informacje i usługi zależnie od potrzeb i celów danego przedsiębiorstwa lub organizacji. Dobrze funkcjonująca infolinia to podstawa obsługi klienta, także jej odpowiednie skonstruowanie jest bardzo ważne.
Nowoczesna infolinia – funkcje oprogramowania
Obecnie klienci dzwoniący na infolinię, mają coraz wyższe oczekiwania. Chcą szybko załatwić swoje sprawy, dlatego najczęściej oczekują, że konsultant będzie wiedział, z jakim problemem dzwonią oraz to że znają historię jego kontaktów z firmą. Nie łatwo jest sprostać ich oczekiwaniom, jeżeli dysponujesz infolinią, założoną sprzed kilkunastu laty.
W Systell zakładamy nowoczesne infolinie, które rozpoznają klientów:
- automatycznie otwierają historię sprawy,
- kierują je do powiązanych konsultantów,
- zarządza kolejnością połączeń przychodzących,
- raportują nieodebrane połączenia, pokazują ruch na kolejce w czasie rzeczywistym, automatycznie oddzwaniają do klientów po wyświetleniu przypomnienia o kontakcie i wiele więcej.
Jakie znaczenie dla obsługi klienta ma infolinia informacyjna, a jakie infolinia sprzedażowa?
Infolinia to doskonały sposób na zapewnienie klientom szybkiego i skutecznego dostępu do informacji i pomocy dotyczącej zakupu produktów oraz pozyskania wszelkich innych danych na temat produktów, usług, wytwórcy, sprzedawcy, etc. Infolinia stanowi punkt kontaktowy między klientami a firmą, zapewniając im profesjonalną i wysoce wykwalifikowaną obsługę. System ten pozwala także na szybką reakcję na pytania i problemy klientów.
Infolinia informacyjna oferuje wsparcie w zakresie procesu przygotowywania i wysyłki zamówień, obsługi płatności, a także pomagają klientom w rozwiązywaniu problemów związanych z produktami i usługami. Konsultanci ci zapewniają również wsparcie w zakresie wszelkich pytań dotyczących eksploatacji produktów i usług, a także pomocy w procesie składania reklamacji.
W infolinii sprzedażowej konsultanci również udostępniają informacje o produkcie lub usłudze, jednak ich głównym zadaniem jest przyjęcie zamówień od klientów. W tym przypadku stawiany jest duży nacisk nie na na efekt informacyjny, lecz na zwiększenie sprzedaży.
Jakie są korzyści z infolinii dla klienta?
Oto kilka znaczących korzyści infolinii informacyjnej dla obsługi klienta:
- Dostępność: Infolinia działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, co oznacza, że klienci mogą skontaktować się z firmą w dogodnym dla siebie czasie. To pozwala na zapewnienie natychmiastowej pomocy w sytuacjach pilnych.
- Łatwość: Infolinia jest łatwym i wygodnym sposobem na uzyskanie informacji. Klienci mogą skontaktować się z firmą bez wychodzenia z domu, przez telefon, e-mail, czat lub inne kanały komunikacji.
- Indywidualne podejście: Infolinia pozwala na bezpośredni kontakt z przedstawicielem firmy, który może udzielić odpowiedzi na indywidualne pytania i zaproponować rozwiązania dopasowane do potrzeb klienta.
- Zwiększenie zadowolenia klienta: Dostępność infolinii i natychmiastowa pomoc w rozwiązaniu problemów klientów zwiększa ich zadowolenie z obsługi, co z kolei wpływa na lojalność klienta i pozytywny wizerunek firmy.
- Zwiększenie efektywności: Infolinie są często wyposażone w systemy automatyzacji, co pozwala na szybsze rozwiązywanie problemów, unikanie pomyłek oraz optymalizację czasu obsługi klienta.