Typy kampanii – istnieje wiele rodzajów kampanii związanych z contact center, będą się one dzielić m.in. na:
- Wychodzące – wszelkie działania, w których przedstawiciele dzwonią “na zewnątrz” firmy. Są one związane z telemarketingiem jak również z generowaniem leadów.
- Przychodzące – w tym przypadku połączenia są wynikiem inicjatywy klientów. W ten rodzaj wpisują się wszystkie infolinie oraz helpdeski.
- Mieszane – są to po prostu połączone dwa poprzednie rodzaje kampanii. Przykładowo o mieszanej kampanii mówimy w momencie, kiedy pozyskujemy leady i jednocześnie utrzymujemy swoją infolinię.
- VoiceSMS – w tym przypadku firma nagrywa wiadomość, określa bazę kontaktów do jakich ma ona trafić, a następnie automat sam dzwoni na wybrane numery z nagranym wcześniej powiadomieniem.
- Mailingowa – wybiera się w niej bazę kontaktów, do której rozesłane są specjalnie przygotowane wiadomości e-mailowe.
- SMS – na daną bazę numerów rozsyłane są SMS-y z np. ofertą promocyjną.
Podział kampanii może być jeszcze bardziej obszerny, a liczba jej typów jest tak duża jak możliwych kryteriów podziału. Warto wybrać odpowiedni rodzaj, który spełni zakładane cele contact center.
Powiązane słowa:
Powiązane artykuły: