Jak stworzyć system call center dla poradni lekarza rodzinnego?

system call center dla poradni lekarza rodzinnego

Jak stworzyć system call center dla poradni lekarza rodzinnego?

Dziś mamy już Profile Zaufane, mObywatela i e-recepty. Blisko 700 000 pacjentów ma już Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Nasza codzienność, także w zakresie opieki medycznej, przechodzi ze świata offline do online. Szczególnie w dobie coronavirusa, gdy wiele spraw możemy, a nawet musimy załatwiać z naszym lekarzem pierwszego kontaktu z przychodni rodzinnej telefonicznie lub mailowo.

Jak zorganizować nowoczesną przychodnię?

Aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością i poprawiać jakość obsługi Klienta w XXI wieku, jednym z podstawowych narzędzi w codziennej pracy z pacjentami w każdej placówce medycznej staje się profesjonalny system call center dla przychodni i gabinetów lekarskich. Centrala analogowa nie wystarczy. Konkurencja wśród publicznych i prywatnych placówek służby zdrowia nie śpi. Cyfrowa świadomość i oczekiwania Pacjentów rosną. Jeśli nie możesz dodzwonić się do swojego lekarza, a ten na dodatek nie oddzwania, zaczynasz szukać innego. Jak stworzyć taki system w Twojej placówce, który zwiększy ilość Pacjentów i poprawi statystyki obsługi Klienta? 

Czego oczekują Pacjenci?

Pacjenci placówek medycznych to szczególny rodzaj Klientów, a nie petentów, o których lojalność i zaufanie menedżerowie przychodni i szpitali powinni dbać każdego dnia. Szczególnie w wypadku placówek prywatnych. Jakość obsługi Pacjenta, maksymalnie możliwie łatwy kontakt z rejestracją medyczną, najlepsi lekarze, otwarci na potrzeby i słuchający Pacjentów, z którymi możemy także konsultować się online, duża dawka empatii, troski i ludzkiej życzliwości – jeśli mamy to wszystko, grono naszych stałych, wiernych Pacjentów będzie rosnąć.

Na co narzekają Pacjenci?

Przede wszystkim na możliwość dodzwonienia się do placówki medycznej. Telerejestracji. Lub jej braku. Narzeka na to 65% Polaków. Pracy na recepcji jest coraz więcej, dokumentacja i obsługa Klienta pochłania dużo czasu, a ilość pracowników jest ograniczona. Nagle w rejestracji medycznej w Twojej przychodni pojawia się chaos. Przez te niedociągnięcia spada wskaźnik docieralności pacjentów na wizyty do lekarza i pozytywna ocena placówki. Okazuje się, że pacjentów jest coraz mniej. Jak temu zapobiec? Jak zadbać o to, aby Pacjent powrócił właśnie do Twojej placówki medycznej? Odpowiedź jest prosta: wdrożyć odpowiednie narzędzia telemedyczne, czyli system call center dla przychodni i gabinetów lekarskich (np. medycyny estetycznej, stomatologii czy rehabilitacji).

Co to jest contact center w przychodni?

Dziś Pacjenci chcą komunikować się z rodzinnymi placówkami medycznymi różnymi kanałami. Telefonicznie, mailowo, poprzez aplikacje mobilne, SMS’y, chatboty, voiceboty, social media, komunikatory internetowe (np. Messenger, WhatsApp, Skype), czat na żywo, wideo porady. Wbrew powszechnym praktykom korzystania przede wszystkim z telefonicznej drogi kontaktu z przychodnią warto otworzyć się na nowoczesne formy komunikacji, szczególnie, jeśli chcielibyśmy nawiązać trwałe relacje z Pacjentami z pokoleń X, Y i Z. Te wszystkie kanały komunikacji można o wiele łatwiej opanować dzięki sprawnemu contact center online dla placówek medycznych i klinik. Na jednym pulpicie możesz gromadzić i reagować na wszelkie napływające do przychodni zapytania i wiadomości. Mniej angażująca i wymagająca, a skuteczniejsza praca rejestracji medycznej? Bardzo proszę!

Po co Ci system call center dla przychodni?
  • Lepsza komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Usprawnienie organizacji pracy BOK i poprawa jakości obsługi Pacjenta
  • Monitorowanie poziomu obsługi Klienta i analizowanie KPI dla BOK
  • Mniej utraconych połączeń telefonicznych i wiadomości dzięki telemedycynie
  • Wyższy wskaźnik docieralności Pacjentów na wizyty
  • Odciążenie Pracowników rejestracji przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych Twoich pacjentów: Pacjenci mogą automatycznie umówić transport medyczny, zarezerwować termin wizyty lub sprawdzić, czy ich wyniki badań są już dostępne, bez kontaktu z konsultantem przez autoryzowane, dedykowane Twojej placówce narzędzie online, a nie np. poprzez serwisy zewnętrzne (takie jak ZnanyLekarz.pl)
  • Automatyzacja procesu obsługi Klienta
  • Lepsze wyniki finansowe firmy medycznej
Przepis na idealne call center w przychodni w 4 krokach

Jak stworzyć skuteczny system call center w Twojej przychodni, który stanie się sercem komunikacji Twojej firmy? Oto nasz przepis na sukces w 4 prostych krokach.

  1. Analiza i audyt ruchu telefonicznego, wizyt w placówce i użytkowników na stronie WWW i w social media placówki medycznej. Stworzenie systemu teleporad.
  2. Reorganizacja pracy działu rejestracji medycznej i przydzielenie konkretnych, jednego lub kilku, Pracowników przychodni tylko do obsługi połączeń telefonicznych i wszelkich innych kanałów komunikacji z przychodnią.
  3. Szybkie łącza internetowe.
  4. Wybór odpowiedniego systemu call center i wsparcie konsultingowe producenta oprogramowania. 

Zapraszamy do kontaktu pomożemy w realizacji Twoich biznesowych celów.