W okresie pandemii pomogliśmy wielu firmom, przenosząc ich centrale telefoniczne do chmury poprzez połączenie technologii VOIP z Microsoft Teams. Nasi klienci zgodnie uważają, że bez dokonania tej inwestycji nie przetrwaliby pandemii. 

 

Kiedy wreszcie skończy się pandemia koronawirusa? Pytanie to dziś zadaje sobie cały świat. Wirus sparaliżował niemal każdą dziedzinę naszego życia, ale też funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw. Większość z nich, aby zarządzać swoimi zespołami i obsługiwać klientów musiało sięgnąć po narzędzia umożliwiające pracę zdalną. W okresie pandemii pomogliśmy wielu firmom, przenosząc ich centrale telefoniczne do chmury poprzez połączenie technologii VOIP z Microsoft Teams. Nasi klienci zgodnie uważają, że bez dokonania tej inwestycji nie przetrwaliby pandemii. Jednak czy ich pracownicy wracając do biur ponownie chwycą za słuchawki, a infolinia w chmurze pójdzie w odstawkę? Spróbujmy poszukać odpowiedzi na to pytanie przenosząc się w przyszłość, do nowej (po)pandemicznej rzeczywistości. 

 

Jak będzie wyglądało biuro przyszłości?

Jak dotąd żaden patogen chorobotwórczy, który dotknął ludzkość nigdy nie przestał towarzyszyć człowiekowi. Niestety podobnie może być w przypadku COVID-19, a to dlatego, że całkowite wyeliminowanie wirusa jest praktycznie niemożliwe. Na ten temat swoje tezy wygłosiło mnóstwo ekspertów, medyków i naukowców z różnorodnych dziedzin naukiRównolegle powstało wiele scenariuszy powrotu do normalności. My, choć nie uważamy się za myślicieli, skupiliśmy się na rozmowie i obserwacji poczynań naszych klientów. Zdecydowana większość z nich jest przekonana, że przeprowadzona integracja ich telefonii z Microsoft Teams wzbogaciła możliwości telekomunikacyjne na każdym polu. 

Komunikacja centralki z obecnie najpopularniejszym komunikatorem biznesowym na świecie w szczególności ułatwiła codzienną pracę pracownikom. Odeszły w niepamięć numery na biurku, telefony służbowe, a praca zdalna przestała być uciążliwa. Jednak wszystkim doskwiera tęsknota za biurową rzeczywistością. Skuteczna w przyszłości szczepionka na COVID-19 może umożliwić powrót do niej.

Czy wówczas chmurowa infolinia przestanie mieć rację bytu? Zdecydowanie nie, sporo obsługiwanych przez nas firm zapewnia, że marzy o powrocie do siedzib i… o usunięciu z blatów telefonów, kabli i innych zalegających sprzętów, które trzeba utrzymywać i regularnie serwisować. Biuro przyszłości bez centymetra plączących się przewodów? Brzmi naprawdę nieźle i zgodnie z przepisami BHP! 

 

program do infolinii

 

Jaki będzie pracownik przyszłości? 

Wielu z nas niepokoi się, że w najbliższej przyszłości praca ludzka zostanie całkowicie zautomatyzowana. Czy słusznie? Zachodzące zmiany technologiczne otwierają przed nami wiele nowych możliwości, pod warunkiem, że będziemy umieli z nich skorzystać. Automatyzacja czy robotyzacja jest szansą na zwiększenie komfortu i efektywności naszej pracy. Nasi klienci są w tej kwestii zgodni, inwestycja w technologię pozwoliła pracownikowi stać się bardziej dostępnym, a przede wszystkim mobilnym. Integracja centrali telefonicznej z Microsoft Teams sprawiła, że szybko zapomniano o konieczności odbierania telefonów przy biurku. Pracownicy korzystający ze swojej numeracji w aplikacji Microsoft w prosty i bezawaryjny sposób zaczęli pracować z każdego miejsca, z każdego pomieszczenia. Niejednokrotnie podczas pandemii prowadziłeś rozmowę służbową, jednocześnie wieszając pranie lub gotując obiad – wszyscy znamy realia pracy zdalnej. 

Technologia VOIP i Microsoft Teams to uproszczenie i usprawnienie komunikacji tak w firmie, jak i z klientami.  To dedykowane rozwiązanie odpowiada nie tylko potrzebom przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim pracownikom. Organizacja wideokonferencji, błyskawiczne przekazywanie informacji i przeglądanie dokumentów z każdego miejsca i każdego urządzenia to zaoszczędzone pieniądze.

Rok 2020 był rekordowy pod względem liczby odbytych spotkań, połączeń telefonicznych oraz wspólnych prac projektowych na plikach online. Bez wyjazdów delegacyjnych, konieczności pokrycia kosztów noclegu czy bezproduktywnego czasu spędzonego w podróży. Praca na Teams z możliwością odbierania telefonów jest niepowtarzalną możliwością na integrację zespołów rozproszonych. Pracownik przyszłości może pracować kiedykolwiek i gdziekolwiek zechce, a przede wszystkim, tak jak tylko lubi. 

 

Jakie będą potrzeby i przyzwyczajenia klientów przyszłości? 

 

Sami chcielibyśmy znać odpowiedź na to pytanie! Jakie będą marzenia klientów za dekadę? Za 100 lub 200 lat? Możemy sobie to tylko wyobrazić, ale już w tej chwili zauważalnym trendem w sektorze sprzedaży i usług jest szybka digitalizacja wielu procesów. Podczas pandemii wraz ze wzrostem liczby zakażeń wprowadzony lockdown doprowadził do redefinicji potrzeb zakupowych. Śmiało można stwierdzić, że poziom ich zaspakajania uległ diametralnemu wzrostowi. 

Każdy z nas kupuje, korzysta z różnorodnych usług, wszyscy mamy też wymagania dotyczące określonych standardów obsługi. To nie wszystko, chcemy korzystać z różnych kanałów komunikacji, tj. czatu, wideoczatu czy pozostawić wiadomość w skrzynce mailowej lub na dostępnych komunikatorach. Firmy niezależnie od branży muszą inwestować w technologie, gdyż po pandemii przyzwyczajenia i oczekiwania konsumentów będą nadal stały na wysokim poziomie.

W tym trudnym czasie również technologia contact center zyskała na wartości. Dlaczego? Dała możliwość integracji wszystkich kanałów kontaktu, od tej pory każdy klient może wybrać wariant, który będzie dla niego najwygodniejszy i najmniej stresujący. Microsoft Teams jako centrala telefoniczna stanowi podstawę kompleksowego systemu contact center, który jest w stanie spełniać oczekiwania i rozwiązywać problemy osób kupujących.

 Przeniesienie BOK do chmury daje możliwość prowadzenia zewnętrznej komunikacji z poziomu jednego panelu. Teams jest również platformą pozwalającą na wykonywanie połączeń, które trzeba przeprowadzać samodzielnie. Z perspektywy klienta nie doszło do jakichkolwiek zmian, wszystko funkcjonuje normalnie i pod dotychczasowym numerem telefonu. Tak kompleksowo zbudowane call center jest w stanie obsłużyć klienta z przyszłości wraz z jego futurystycznymi potrzebami. Burzliwe dzieje gruszek na wierzbie można ogłosić jako zakończone! 

 

system do wielokanałowej obsługi klienta

 

Jak będzie wyglądać świat w przyszłości? 

 

W nieodległej przyszłości świat będą zamieszkiwać miliardy robotów, będziemy odbywać międzygalaktyczne podróże statkami kosmicznymi, a nasze mózgi zastąpią komputery. Z pewnością sam Stanisław Lem nie powstydziłby się takiej wizji. W ciągu ostatnich 50 lat losy ludzkości uległy ogromnym zmianom, a naukowe koncepcje przyszłości i osiągnięcia technologiczne pokrywają się z prognozami futurologów. Podobnie jak w naszej branży postęp sprawił, że żyjemy w zupełnie innej, nowej rzeczywistości. 

Dowodem na to jest odnotowywany przez nas wzrost zainteresowania chmurowymi systemami contact center. Czas pandemii tylko temu sprzyjał, firmy chcące spotykać się z klientami musiały znaleźć nową drogę dotarcia do nich. Wielokanałowy contact center zintegrowany z Microsoft Teams, obsługiwany z domu z pewnością stał się rozwiązaniem, którego nasi dziadkowie nie byliby w stanie sobie wyobrazić.

Z kolei prawdziwy renesans przeżywają wideo rozmowy oraz inne formy kontaktu, które pojawiły się już parę dobrych lat temu. W świecie przyszłości istnieje możliwość, że sporadycznie będzie dochodziło do spotkań bezpośrednich. Dziś wielu z nas pracuje zdalnie, a nasze dzieci w ten sposób uczą się. 

To młode pokolenie mając takie nawyki digitalizacji za kilka lat może obrócić świat do góry nogami! Potrzeba integracji infolinii w chmurze to tylko jedna z wielu zmian technologicznych, która jest w stanie spełnić wymagania cywilizacji przyszłości. Nowa rzeczywistość, a taką może być (po)pandemiczny świat, to doskonały moment, aby postawić na nowe priorytety.

 

Integracja centrali telefonicznej z Microsoft Teams – czy warto?

Centrala telefoniczna w chmurze, która łączy w sobie technologię VOIP z Microsoft Teams to:

  • Zdefiniowanie na nowo pracy zespołowej, kultury pracy i kapitału ludzkiego; 
  • Nadanie priorytetu potrzebom i dobremu samopoczuciu pracowników, tak aby mogli skupić się i dać z siebie wszystko; 
  • Rozwój, pomoc pracownikom w uczeniu się, odblokowaniu wiedzy, odkrywaniu nowych doświadczeń oraz nadążanie za trendami i tempem zmian; 
  • Zautomatyzowanie procesów i przepływu pracy w celu przyspieszenia niekończących się innowacji; 
  • Zapewnienie każdemu klientowi zaufanych, bezpiecznych, komfortowych, a przede wszystkim nowoczesnych doświadczeń. 

 

system do pracy zdalnej